RİSKTEN KURTULMALIYIZ
Depremle ilgili sorunun, esasında vatandaşın yaşadığı yerle ilgili olduğunu belirten Topbaş, 'İstanbul'da olası bir deprem, Van'dan çok daha farklı, Türkiye'yi birkaç on yıl geriye götürür ve faturasını nesiller boyu ödemek zorunda kalırız, sarsılırız. Dünyanın en önemli on ekonomisi arasında yer alan Türkiye dibe vurabilir. Türkiye nüfusunun yüzde 20'sini oluşturan İstanbul'un bu riskten kurtulması gerekir. Ne yaptık? 'Kentsel dönüşüm' dedik. Fikirtepe örneğinde, vatandaşlar memnun" dedi. Riskli yapılara ilişkin 10 ilçede tarama yapıldığını hatırlatan Topbaş, "Yakın bir tarihte, İstanbul'daki ilçe belediye başkanlarını top-layarak, deprem konusunda ciddi adımların atılması gerektiğini tekrar hatırlatacağım. Bugüne kadar 16 bin yıkım gerçekleştirdik. Bu yapıların ciddi boyutta deprem riski bulunan yapılardı. Kaçak yapılar ile riskli yapılar farklı. Adam kaçak yapmıştır, ama sağlamdır. Bizim ilk önce hayatımıza kast eden yapıların üzerine gitmemiz gerekiyor " şeklinde konuştu.
Kadıköy Kartal arası 29 dakika
İstanbul Avrupa Yakası'ndan sonra Anadolu Yakası'nda da metrosuna kavuştu. 9 şiddetindeki depreme dayanıklı olarak tasarlanan ve günde 1.5 milyon yolcu taşıma kapasitesine sahip Kartal-Kadıköy metro hattında, Topbaş test sürüşü yaptı. Topbaş, “Kartal'dan, Ayrılıkçeşme İstasyonu'na gelen vatandaşlarımız Marmaray ile Avrupa yakasındaki diğer istasyonlara geçebilecek. Kadıköy'den deniz ulaşımıyla da İstanbul'un istenilen noktasına ulaşılabilecek” dedi. Özellikle Anadolu yakası için bu hattın çok önemli olduğunu vurgulayan Başkan Topbaş, hattın 29 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanacağını belirtti. Toplam uzunluğu 22 kilometre olan Kadıköy-Kartal metro hattının maliyetinin 1.6 milyar dolar olduğunu belirten Başkan Topbaş, bu hattı 4.5 kilometre daha Pendik-Kaynarca'ya kadar uzatacaklarını, bu hattın da devreye girmesiyle yapılan toplam harcamanın 3 katrilyon 225 milyar liraya ulaşacağını söyledi.