İKİNCİ KAPTAN BİLMİYOR
Geminin ikinci kaptanı Samet Torlak da geminin durmasını sağladıktan sonra makine kollarının sıfır konumuna getirildiğini belirterek “Yolcular inerken halatlar kopmaya başladı. Ben köprü üstündeki makineyi kumanda eden kolların başına koştum. Tekrar geminin idaresini kendim almaya çalıştım. Ancak aşağıdan makineye geçtiği için benim yapabileceğim bir şey yoktu. Daha sonra sancak demirini denize atarak gemiyi durdurduk” dedi.
İkinci mühendise sordum bana hiç cevap vermedi
İfadesine başvurulan geminin Başmühendisi Ali Yüksel Kocabaş ifadesinde, “Görevim gereği makine kontrol odasına indim. Her şey normaldi ve bütün personel yerindeydi. Kontrol makine dairesine geçtikten sonra ilk anda makineler, pervanelerin işlemediğini göstermekteydi. Yani gemi tamamen durmuştu. Benim yapmam gereken durduktan sonra rutin işleri yapmaktı. Ben o işlemleri yaparken ikinci mühendis pervaneleri kontrol eden makinelerin önündeydi. Pervaneyle ilgili işlemleri o yapıyordu. Olay sırasında ne olduğunu sorduğumda bana herhangi bir açıklama yapmadı. Ben olayın nasıl olduğunu görmedim” dedi. Adı açıklanmayan ikinci mühendis, önümüzdeki günlerde mahkemeye gelerek ifade verecek.