Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3'üncü köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde köprü kuleleri arasında kedi yolu ve ana kablonun yapımında kullanılacak kılavuz halatı çekilmesi işlemi tamamlandı. Böylece projede iki yaka ilk defa birbirine bağlanmış oldu. Anadolu yakasında temelden 318 metre, Avrupa yakasında ise 322 metreye ulaşan kulelerde araçların geçeceği çelik tabliyeleri taşıyacak eğik askı kablolarının da montajına başlandı. Yurtdışında imal edilen ana kablonun ise Türkiye'ye getirilerek geçici depolama alanına yerleştirildiği belirtildi. Ayrıca proje kapsamında bugüne kadar 102 adet menfez, 6 adet altgeçit ve 1 adet üstgeçit inşaatının da tamamlandığı, 31 viyadük, 20 altgeçit, 29 üstgeçit ve 35 menfezde betonarme inşaatların sürdüğü öğrenildi.
BİR EŞİK DAHA AŞILDI
Köprü için çelik tabliyelerin dördü deniz yoluyla getirilerek yerlerine yerleştirildi. Bu tabliyeleri taşıyacak eğik askı kablolarının takılması işlemine ise başlandı. Araçları taşıyacak çelik tabliyeler Tuzla ve Altınova'daki tesislerde üretilerek gemilerle getiriliyor. Asma köprüyü taşıyacak ana kablo imalatı ise yurtdışında tamamandı. Türkiye'ye getirilerek depoya götürülen kablolar yakında monte edilecek.
Rekor rekor üstüne
6 bin 500 işçi ile 600 mühendisin görev yaptığı dev proje, 7 gün 24 saat kesintisiz sürüyor. İstanbul'un 3'üncü köprüsü, 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit de demiryolu, toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.
BİR EŞİK DAHA AŞILDI
Köprü için çelik tabliyelerin dördü deniz yoluyla getirilerek yerlerine yerleştirildi. Bu tabliyeleri taşıyacak eğik askı kablolarının takılması işlemine ise başlandı. Araçları taşıyacak çelik tabliyeler Tuzla ve Altınova'daki tesislerde üretilerek gemilerle getiriliyor. Asma köprüyü taşıyacak ana kablo imalatı ise yurtdışında tamamandı. Türkiye'ye getirilerek depoya götürülen kablolar yakında monte edilecek.
Rekor rekor üstüne
6 bin 500 işçi ile 600 mühendisin görev yaptığı dev proje, 7 gün 24 saat kesintisiz sürüyor. İstanbul'un 3'üncü köprüsü, 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit de demiryolu, toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.
CHP Bitlis Belediye Başkan adayı Soyugüzel AK Parti'ye katıldı
Balıkesir merkezli iki ilde Mahzen-31 operasyonları: Elebaşılığını İsmail Yavuz'un yaptığı organize suç örgütü çökertildi
CHP Yavuz’a para akıtmış
Osmangazi Köprüsü’nden bir günde yeni rekor: 117 bin 537 araç geçiş yaptı
İstanbul'da 'toplu ulaşım' krizi son sürat devam ediyor: Metrobüs 15 Temmuz Şehitler Köprüsü girişinde arızalandı
15 Temmuz Şehitler Köprüsü 28 Nisan'da kapalı olacak
İstanbul'da tatilin ardından trafik çilesi başladı
Kayak sırasında hayatını kaybeden kadın rehber memleketi Amasya'da toprağa verildi
Maarif'ten Asya açılımı
Balıkesir merkezli iki ilde Mahzen-31 operasyonları: Elebaşılığını İsmail Yavuz'un yaptığı organize suç örgütü çökertildi
CHP Yavuz’a para akıtmış
Osmangazi Köprüsü’nden bir günde yeni rekor: 117 bin 537 araç geçiş yaptı
İstanbul'da 'toplu ulaşım' krizi son sürat devam ediyor: Metrobüs 15 Temmuz Şehitler Köprüsü girişinde arızalandı
15 Temmuz Şehitler Köprüsü 28 Nisan'da kapalı olacak
İstanbul'da tatilin ardından trafik çilesi başladı
Kayak sırasında hayatını kaybeden kadın rehber memleketi Amasya'da toprağa verildi
Maarif'ten Asya açılımı