Vodafone teknolojisi Hayat''a can suyu oldu

Vodafone Türkiye, Danone Hayat İçecek için özel olarak geliştirdiği ''Akıllı Dolap Takip Sistemi'' ile Türkiye pazarında bir ilki gerçekleştirdi.

Erdi Yılmaz Yeni Şafak
Vodafone teknolojisi Hayat''a can suyu oldu
Türkiye''de işletmelerin dijital dönüşümüne liderlik etmeyi hedefleyen Vodafone, ambalajlı su sektörü firmalarından Danone Hayat İçecek ile birlikte Türkiye''de ilk kez uygulanan ''Akıllı Dolap Takip Sistemi''ni hayata geçirdi. Vodafone İş Ortağım çatısı altında gerçekleştirilen makinelerarası iletişim (M2M) teknolojisi çözümü, Danone Hayat İçecek''in ilk etapta bin adet dolabına uygulandı. Kayıp dolap oranı yıllık yüzde 25 olan Danone Hayat İçecek, bu sistemin uygulandığı bin dolapta kayıp oranını sıfıra indirdi. Sistem yakın zamanda Türkiye genelinde 7 bin adet Hayat Su dolabına uygulanacak.

EKONOMİYE KATKISI 250 MİLYON LİRA

Akıllı Dolap Takip Sistemi tanıtımında konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, bu sistemi Danone Hayat İçecek firmasının ihtiyaçları doğrultusunda özel olarak geliştirdiklerini ve ambalajlı su sektöründe bir ''ilk''e imza attıklarını söyledi. Soğuk dolapların, hızlı tüketim ürünleri sektöründeki şirketlerin bütçesinde önemli bir kalem oluşturduğuna dikkat çeken Aksoy, '' Bugün Türkiye pazarındaki toplam soğuk dolap sayısı 2 milyonu buluyor. Akıllı Dolap Takip Sistemi, pazarın tamamına entegre edildiğinde, yıllık 250 milyon TL''lik tasarruf mümkün olacak'' diye konuştu.

KAYIP DOLAP SORUNUNU ÇÖZDÜ

Danone Hayat İçecek Genel Müdür Yardımcısı Ercan Öz ise, İhtiyaçlarımız doğrultusunda özel olarak geliştirilen Vodafone Akıllı Dolap Takip Sistemi sayesinde, kayıp dolap sorunumuzu büyük ölçüde çözüme kavuştururken, iş süreçlerimizde de önemli kolaylıklar sağladık'' dedi.

Tasarruf sağlıyor

Sistem işgücü ve maliyet tasarrufu, arıza tespiti, yüksek ürün kalitesi, etkin stok yönetimi ve pazarda farklılaşma gibi avantajlar sunmayı hedefliyor.