Tekirdağ uçağının inişe geçmek üzereyken düşmesi üzerine Schiphol Havaalanı Kulesi, 'Can kaybı yaşanan kazalarda kule kayıtları hemen açıklanmalı' koşuluna rağmen sessizliğe büründü. Hollanda Güvenlik Komisyonu sözcüsü Fred Sanders ise uçağın düşme nedeniyle ilgili açıklama yapmaktan kaçındı.
2 DAKİKAYA 9 CAN
Bunun üzerine Yeni Şafak, TALPA ve Türk uzman pilotların açıklamalarına dayanarak, THY Tekirdağ uçağının, Schiphol Havaalanı pistine 2 dakika önce inen başka bir uçağın vorteks (anafor) etkisi nedeniyle düştüğünü manşetlere taşıdı. Bu haberler daha önceden teknik nedenler üzerinde duran dünya basınında vorteks etkisi yarattı. Dünyanın önde gelen medya organları, Yeni Şafak'ın iddiasına yer vererek 'Amsterdam'da düşen THY uçağını wake türbülans düşürmüş olabilir' tezini yüksek sesle dillendirmeye başladı.
Kurallar '3 dakika' diyor
Hollanda çelişkili açıklamalarına devam ediyor. Kaptan Pilot Fevzi Altunkaya, 'Hollanda iki dakikalık vorteksin yeterli olduğunu savunuyor. Oysa Uluslararası Havacılık Teşkilatı uçaklararası vorteksi 3 dakika olarak kabul etmiştir' dedi. Altunkaya, karakutunun incelenmesinin ise Uluslararası Havacılık Birilği tarafından yapılmasını istedi.
Dünya basını da anaforda birleşti
İşte gündemi belirleyen Yeni Şafak'ın, 'Cevap ver kule' haberinin uluslararası basındaki yansımaları:
Hollanda kulp arıyor
THY uçağının düşme nedeni konusunda sessizliğe bürünen Hollanda, her gün yeni bir 'teknik' gerekçeye sarılıyor. De Telegraaf gazetesi, bu kez de uçağın inişe geçtiği sırada, normalin üzerinde bir hızla irtifa kaybettiğini öne sürdü.
Kopyayı Paris'te verdiler
Amsterdam'daki kazanın nedenini ortaya koyacak karakutular Paris'teki bir laboratuvara gönderildi. Türk gözlemcilerin önünde açılan karakutulardaki veriler ilk olarak kopyalandı. Kopyalardan biri SHGM uzmanına teslim edildi. Çözüm çalışmaları devam eden karakutulardan kokpit konuşmalarını kaydeden CVR'ın kısa sürede çözümlenmesi bekleniyor. Hollandalı yetkililerin kuralları ihlal etmesi halinde Türkiye'nin itiraz hakkı bulunu-yor.