YENİ TÜRKİYE'NİN SİMGESİ
Türkiye ekonomisinin marka ihtiyacı bulunduğunu açıklayan Erdoğan, şu değerlendirmelerde bulundu: 'Yeni logo ve sloganı esasen yeni Türkiye'nin, güçlü Türkiye'nin, artık küresel iddiaları ve hedefleri olan bir Türkiye'nin öz güven simgesi olarak görüyorum. Bu tasarım ve 'Gücü Keşfet' sloganı yeni Türkiye'nin öz güveninin simgesidir, öz güveninin sloganıdır. Türkiye ekonomisinin 'marka' ihtiyacı bulunmaktadır. Enerjimizin önemli bir kısmını marka yaratma konusuna ayırmamız gerekiyor. Yenilikçi fikirlere sahip bir neslimiz, girişimcilerimiz var. Eskisine oranla çok daha güçlü bir konumdayız.'
Logoda 8 motif yükselişi simgeliyor
İngiliz Saffron Brand Consultant tarafından tasarlanan logoda, Türklerin tarihte kilim, halı, el sanatları, mimari gibi alanlarda kullandıkları kültürel motiflerden esinlenildi ve onlara çağdaş anlamlar yüklendi. Logodaki 8 motif; yükselişi, sinerjiyi, dünyayı, buluşmayı, doğu ve batıyı, inovasyonu, birlikteliği ve harmoniyi simgeliyor.
'Gücünüzü keşfedin' mesajı
Albayrak Holding CEO'su Ömer Bolat, yeni logoyu şöyle değerlendirdi: "Bu 'Gücü Keşfet' sloganı da özel sektöre 'Gücünüzü keşfedin. Biz size güveniyoruz. Bütün dünyaya ihracat yapabilirsiniz. "
Marka olan Türkiye'nin kendisidir
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, ihracatta bundan sonra kullanılacak logoyu, 'Bu bir marka değildir. Marka olan Türkiye'nin kendisidir' diye değerlendirdi.
Türkiye o güce çoktan erişti
Bersay İletişim Danışmanlığı Yönetim Kurul Başkanı Ali Saydam, bir ülkeden çıkan markaların ancak o ülkenin marka değeri kadar güç kazanabildiğini belirterek, Türkiye'nin o güce çoktan eriştiğini söyledi.