HAYATIMIN DÖNÜM NOKTASI
Repertuvarda yer alan Mahler''in 9. Senfonisi Ertüngelap''in hayatının dönüm noktası. Ertüngealp''in 3 yıl birebir çalıştığı, asistanlığını yaptığı büyük şef Abbado ile de bu eser üzerinde çalışmaları olmuş. ''2011 Aralık ayında Floransa''da iki orkestrayı birleştirip yeni opera binasının açılışında bu eseri seslendirdik. Seslendirdik diyorum çünkü konserin halka açık olan, bilet satışlı genel provasını, konserden bir aksam evvel benim yönetmemi istemişti. O noktaya kadar proje bazında asistanlık yapıyordum. 4 ayrı projede beraber olmuştuk. O konserden sonra benim daimi ve az önce de belirttiğim şekilde onun yanında çalışmamı istedi. 2011 Aralık''ından 2016 sonuna kadar takvimine beni almıştı'' diyen Ertüngealp, İş Sanat''ın 15. sezon açılışında bu eseri yönetmek istemesinin bir diğer sebebini de şu sözlerle açıklıyor: ''Birçok ''son''un, birçok ''ölüm''ün anlatıldığı eser hiçbir şeyin kalıcı olmadığını ama sonun ve başlangıcın, noktanın ve sonsuzluğun aynı anda ve yerde var olduğunu bize müzikle anlatır ve yaşatır.''
İçimdeki şeytan piyanoyu bırak diyor
Bu akşam sahneye çıkacak olan Hüseyin Sermet, bu topraklarda yetişmiş en değerli klasik müzisyenlerimizden, hem kendi bestelerini yapıyor hem de inanılmaz icra yeteneği ile bizlere unutulmaz dakikalar yaşatıyor. Sermet, musikişinas ve sanatla ilgili bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geliyor. Onun için sanatla iştigal etmek kaçınılmaz. Musiki, babasının ve onun anne efradından kaynaklanıyor. Sermet''in babası caz dinleyicisinin yakından tanıdığı bir isim: Cüneyt Sermet. Sermet besteci ve icracı kimliğinin hangisine daha yakın olduğuyla ilgili şunları söylüyor: ''İçimdeki küçük şeytan piyanoyu bir kenara koy ve besteye yoğunlaş diyor. Öte yandan,belli seviyeye gelip piyanoyu 2. plana koymak fikri çok itici. Hakikati söylemem gerekirse daha ne yapacağıma karar veremediğimden dolayı biraz oluruna bırakmış durumdayım.''