CANLI TRAFİK BİLGİSİ DÖNEMİ
Bugüne kadar Türkiye'de 800 bin civarında navigasyon cihazı satıldığını, bunların 650 bininde Başarsoft'un dijital haritasının bulunduğunu belirten Küçükpehlivan, “Burada Traffic Message Channel (TMC) teknolojisi kullanılıyor. Trafiğin değişken durumuna göre, gideceğiniz yere ait rotayı belli aralıklarla yeniden hesaplıyor, canlı yol tarifi yapıyor.” şeklinde konuştu. 2010'da 10 milyon, 2011'de 18 milyon TL. ciro yaptıklarını belirten Küçükpehlivan, şunları söyledi: “2012 ciro hedefimiz ise 25 milyon TL. Şu an 200 personelimiz var. Bilişim 500'de Türkiye'nin 198'inci firmasıyız. İlk 200'deyiz. Son iki yıldır Deloitte Fast 50 teknoloji şirketleri sıralamasında ilk 50'deyiz.”
Google haritaları Başarsoft'dan alıyor
Başarsoft, 1997'de üç ortakla kurulan harita yazılımı satmak üzere kurulmuş bir şirket. Piyasada yeteri kadar harita yazılımı olmaması üzerine şirket bu işe kendisi soyunmuş. Haritası olan su idaresi, belediye gibi kurumların kapısını çalmış. Şirket, bu haritaları kullanarak navigasyon cihazlarında kullanabilecek dijital haritalar üretmiş. Vodafone Türkiye'ye geldiğinde, cep telefonundan konum tabanlı hizmetler vermek için Başarsoft'un kapısını çalmış. Başarsoft'un CEO'su Alim Küçükpehlivan, dönem 2006 yılının martında, bize 400 bin dolar alarak, beş tane araba satın aldıklarını, 18 büyükşehirdeki eczane, benzin istasyonu gibi verileri tek tek topladıklarını anlatıyor. 2007'de şirketin kapısını Google çalıyor. Google Maps'in haritaları Başarsoft tarafından sağlanıyor.