ŞİRKETİM ÖZELİMİ BİLMEMELİ
Türkiye''deki bilgi teknolojileri profesyonellerinin yüzde 85''i iş yerinde belirli cihazların kullanımını destekleyen bir politikaları olduğunu söylüyor. Yine de Y kuşağı katılımcılarının yüzde 60''tan fazlası bilgi teknolojileri politikalarının farkında olduklarını ama her zaman bu politikalara uymadıklarını itiraf ediyor. Bilgi teknolojileri çalışanlarının ortalama yarısı çalışanların bilgi teknolojileri politikalarına uyduğuna inanıyor. Türkiye''de Y kuşağı katılımcıların yaklaşık yarısı (dünyada yüzde 66''sı) şirket cihazını ya da şirket ağını kullanıyor olsalar dahi bilgi teknolojileri birimlerinin onların online hareketlerini izleme hakkının olmadığını düşünüyor.
Kişisel bilgilerimi kimse görmesin
Çalışanlar ofiste, evde, her yerde; cihazları ve online davranışlarını hayatları ile kaynaştırdıkça güvenlik riskleri artıyor. Cisco Connected World Technology Report araştırmasına göre Y kuşağı ''gizlilik'' çağının bittiğini düşünüyor (dünya oranı yüzde 91, Türkiye oranı yüzde 90). Kişisel verilerini alışveriş sitesi ile paylaşmakta sakınca görmeyen Y kuşağı, aynı bilgileri çalıştığı şirketin görmesini istemiyor.
Yatakta bile ''tweet''liyor
Y kuşağı üniversiteden mezun olup çalışma hayatına girdikçe daha önce hiç bir neslin talep etmediği kadar çok sosyal medya talebiyle kurumsal yapıları yeni bir sınava tabi tutuyor. Y kuşağı yatakta (yüzde 70), yemek masasında (yaklaşık yüzde 60), tuvalette (yüzde 11) ve araç kullanırken (yüzde 17) bile sürekli olarak sosyal medyayı kullanıyor.
Y KUŞAĞI NEDİR?
1980-2000 arasında doğduğu kabul edilen kuşağa verilen isim. Türkiye''de nüfusun yaklaşık yüzde 25''i Y kuşağı mensubu. Bireysel, teknoloji dostu, sonuç odaklı, zor beğeniyorlar, beğenilmek takdir edilmek önemli, motive edilmeliler, çok samimiler, hiyerarşiye karşılar. 2000''den sonra doğanlara ise Z kuşağı adı veriliyor.