AYDINLIK TÜRKİYE'NİN HABERCİSİ
Bugünkü Yeni Şafak
E K O N O M İ
Vatandaş taksitle cezbedildi

Gıdadan giyime her üründe kredi kartıyla yapılan alışverişlerin uzun vadeli olarak taksitlendirilmesi, kredi kartı kullanımını arttırdı. Kart kullananların yüzde 62'sinin kartı taksitlendirme için kullandığı ortaya çıktı.

Kredi kartı sahipleri, en çok harcamalarını taksitlendirmek amacıyla kredi kartı kullanıyor. Son dönemde gıdadan giyime, beyaz eşyadan mobilyaya kadar her üründe kredi kartıyla yapılan alışverişlerin uzun vadeli olarak taksitlendirilmesi, kredi kartı kullanımını da artırdı. Türkiye'de kartı sahiplerinin, kredi kartı kullanmalarının birincil nedeninin yüzde 62 ile taksit olanağından yararlanmak olduğu ortaya çıktı. Bu oran Aralık 2004'te yapılan araştırmada yüzde 57 olarak belirlenmişti. Taksitten sonra ikinci önemli neden ödeme erteleme. Kadınlar taksiti erkeklere göre daha çok benimsiyor.

MasterCard Türkiye'nin, 6 ayda bir gerçekleştirdiği Masterindex araştırması sonuçlarına göre, kredi kartının sunduğu en önemli avantaj indirim ve taksit olanakları. Bunu, nakde dönüştürülebilen para puan kazanma izliyor. Kart sahiplerine en az avantajlı gelen ise uçuş mili kazanmak.

Kart güvende hissettiriyor

Araştırmaya katılan kredi kartı sahiplerinin yüzde 64'ü, kredi kartının kendilerini güvende hissetmelerini sağladığını belirtiyor. Araştırma sonuçlarına göre cüzdanlardaki ortalama kredi kartı sayısı 1.97, banka kartı sayısı ise 1.47. Ortalama sahip olunan banka kartı ve kredi kartı sayısı üst sosyo-ekonomik gruplara gidildikçe artıyor. En çok kredi kartına sahip olunan dönem 35-44 yaş arası.

Kart sahiplerine kredi kartlarında biriken puanlarını ne şekilde harcadıkları sorulduğunda yüzde 35'i mağazada kasada soruldukça, yüzde 26'sı uzun süre biriktirdikten sonra, geciken bir ihtiyacını karşılamak için kullandığını söylüyor. Puanlar en çok giyim mağazalarında harcanıyor. Bunu sırasıyla süpermarket, bakkal ve marketler, akaryakıt istasyonları, lokanta-restoran, kırtasiye, beyaz/elektronik eşya mağazası, cep telefonu kontörü, mobilya mağazası izliyor. Uçak bileti alımı mil kullanımında en az tercih edilen seçenekler arasında.

Alışverişlerin yüzde 40'ı kartla yapılıyor

Görüşülen kredi kartı sahibi kişilere alışverişlerinin yüzde kaçını kredi kartı ile yaptıkları sorulduğunda ise ortalama harcamaların yüzde 40'ının kredi kartı ile yapıldığı ortaya çıkıyor.. Masterindex'in geleneksel ''Elinize fazladan 20 bin dolar geçmesi durumunda bu parayı nasıl değerlendirmeyi düşünürsünüz?'' sorusunda ev/daire alırım yanıtı birinci sırada yer alırken, bunu otomobil alma, yeni iş kurma, tasarruf yapma ve sağlık harcamaları izliyor.



9 Ağustos 2005
Salı
 
Künye
Temsilcilikler
Abone Formu
Mesaj Formu
Online İlan

ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya
Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon | Sağlık | Arşiv
Bilişim
| Dizi | Çocuk

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
© ALL RIGHTS RESERVED