T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
G Ü N D E M 11 ARALIK 2005 PAZAR
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Bugünkü Yeni Şafak
 
  657'liler Ailesi
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  Hayat
  Kültür-Sanat
  Nar-ı Beyza
  Okur Sözcüsü
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
  Bize Yazın
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv

  Yeni Şafak'ta Ara
 

Alışverişte söz çocuk ve kadınlarda

Her 3 çocuktan 2'si, ebeveynlerini otomobil, giyim ve cep telefonu markası konusunda yönlendiriyor. Televizyon reklamlarına aşırı ilgi duyan kadınlar da aile adına yapılan alışverişlerde söz sahibi oluyor

Yapılan bir araştırmaya göre alışverişi çocukların ve kadınların yönlendirdiği ortaya çıktı. Araştırma çocukların, ebeveynlerinin hangi markaları satın almaları gerektiği konusunda fikirlerini aileleriyle paylaştıklarını belirledi. Araştırma kapsamında ABD, Brezilya, Almanya, İspanya, Hindistan, Çin ve Japonya'da bin 920 kentli çocukla yüz yüze görüşüldü. Araştırmaya göre, 9-14 yaş arasındaki her 3 çocuktan 2'si, anne ve babalarının otomobil, moda markaları, cep telefonları gibi pahada ağır alışverişlerini etkiliyor. İlginç sonuçlardan birisi de, çocukların yarısı son modayı takip ediyor, sevdikleri ve giyimleri kimliklerini yansıtıyor. Erkeklerin yüzde 45'inin, kızların da yüzde 55'inin moda tutkunu. Millward Brown Grubu Stratejik Planlama ve Gelişim Direktörü Nigel Hollis, çocukların hane alışverişi üzerinde belli oranda etkileri olduğunu tahmin ettiklerini, ancak etkinin bu kadar büyük olmasının kendilerini şaşırttığını belirtti.

SÖZ KADINLARDA

Kadınlara Mal Pazarlama adlı kitabın yazarı Martha Barletta, aile için yapılan tüm alışverişlerde yüzde 80 oranında kadınların söz sahibi olduklarını söyledi. Kadınların etkiledikleri alışveriş hacminin, Amerika'da ulusal gelirin yüzde 66'sını oluşturduğu, kadınların reklamları ilgi ve sabırla izledikleri kaydedilen kitapta, "Kadınların en fazla ilgi duydukları reklamlar arasında otomobil, evi güzelleştirecek mallar ve mali hizmetlerle ilgili reklamlar bulunuyor. Bu gerçeklerden yola çıkan reklam firmaları da, otomobil reklamlarında bile daha fazla kadın manken kullanmaya başladılar" dedi.

  • BURSA (İHA)

    Geri dön   Yazdır   Yukarı


  • ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Aktüel | Spor | Yazarlar
    Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
    Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi