T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
P O L İ T İ K A 24 HAZİRAN 2006 CUMARTESİ
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Yurt Haberler
  Son Dakika
 
 
 
  657'liler Ailesi
  Ankara'da Şafak
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  İzdüşüm
  Kültür-Sanat
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
 
  Bize Yazın
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv

  Yeni Şafak'ta Ara
 

AB'nin 29 bin feet teklifine 'ret' cevabı

Ankara'ya, 29 bin feet yukarısının Avrupa ortak hava sahası kabul edilmesini öneren AB'ye, MGK'dan "hayır" cevabı çıktı. Kurul, Türkiye AB'ye tam üye olana kadar mevcut statünün devam etmesi yönünde karar aldı

Hamdi
Ateş
AB'nin tek hava sahası uygulaması için yeni bir teklif sunduğu ortaya çıktı. AB, 29 bin feet (8 bin 800 metre) üzerinin ortak hava sahası olarak kullanılmasını öneren yeni teklifi önceki gün yapılan Milli Güvenlik Kurulu'nda toplantısında görüşüldü ve kabul edilmedi. Türkiye'nin üye olana kadar mevcut uygulamalarının devamına karar verilen MGK'da, AB'nin, Tek Avrupa Hava Sahası Projesi'ne Türkiye'nin de girmesi teklifi geri çevrildi.

Türkiye'nin AB üyesi ülkelerin uçaklarına Türk Hava sahasını ve havaalanlarını açacak teklif, Türkiye'ye aynı hakları vermediği için tepkiyle karşılanmıştı.

ÜST GEÇİŞ HAKKI

AB'nin teklifinin kabul edilmesi durumunda başta Kıbrıs Rum Kesimi olmak üzere AB üyesi ülkelerin izin almadan Türk Hava Sahası'ndan üst geçiş yapmasına izin verilmiş olacak ve Türkiye'nin 8 bin 800 metrenin üzerinde uçan uçaklar hakkında söz sahibi olmayacaktı. AB üyesi ülkeleri tek bir hava sahası olarak kabul eden projeyle bütün uçuşlar tek bir noktadan kontrol edilecek. Buna göre, bir uçak Türk hava sahasına girip rahatlıkla başka bir ülkeye geçiş yapabilecekti. Bu durumda Kıbrıs Rum Kesimi uçakları da Türk Hava sahasının üzerinden uçarak istediği ülkeye inebilecekti.

TEKLİF TEK TARAFLI

Mevcut durumda Türkiye, AB üyesi ülkelere yaptığı uçak seferlerini bu ülkelerle yaptığı ikili hava ulaştırma anlaşması kapsamında gerçekleştiriyor. AB'nin önerdiği daha önceki anlaşma taslağına göre Kıbrıs Rum Kesimi başta olmak üzere, bütün AB üyesi ülkeler Türk hava sahasını kullanabilecek, Türkiye'de iç hat dahil uçuşlar yapabilecek ve istediği havaalanını kullanabilecek. Buna karşın Türkiye, AB üyesi ülkelere uçmak için anlaşmadan yararlanamayacak ve her ülke ile ayrı ayrı anlaşma yapmak zorunda kalacak. Türkiye ise karşılıklılık esasına göre bu teklifi geri çevirdi.

  • ANKARA

    Rum kesimine izin yok

    Türkiye'nin tanımadığı Kıbrıs Rum Kesimi ile Türkiye arasında doğrudan bir uçuş söz konusu değil. Rum Kesimi tescilli uçaklar Türk hava sahasını kullanarak başka bir ülkeye bile gidemiyor. Türk hava sahasını kullanabilen üçüncü ülke uçakları Güney Kıbrıs'a inebiliyor veya buradan kalkarak Türk hava sahasına geçebiliyor. Ancak hangi ülkeye ait olursa olsun, Güney Kıbrıs havaalanlarını kullanan uçaklar, Türkiye'nin havaalanlarını kullanamıyor. Ayrıca, yabancı tescilli uçakların, hangi ülkeye ait olursa olsun, Türkiye'nin havaalanlarına indikten sonra Güney Kıbrıs'a gidişine izin verilmiyor.

    Geri dön   Yazdır   Yukarı


  • ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Aktüel | Spor | Yazarlar
    Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
    Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi