T Ü R K İ Y E ' N İ N B İ R İ K İ M İ |
||
P O L İ T İ K A | 24 HAZİRAN 2006 CUMARTESİ | ||
|
AB'nin 29 bin feet teklifine 'ret' cevabı
Ankara'ya, 29 bin feet yukarısının Avrupa ortak hava sahası kabul edilmesini öneren AB'ye, MGK'dan "hayır" cevabı çıktı. Kurul, Türkiye AB'ye tam üye olana kadar mevcut statünün devam etmesi yönünde karar aldı
Türkiye'nin AB üyesi ülkelerin uçaklarına Türk Hava sahasını ve havaalanlarını açacak teklif, Türkiye'ye aynı hakları vermediği için tepkiyle karşılanmıştı. ÜST GEÇİŞ HAKKI AB'nin teklifinin kabul edilmesi durumunda başta Kıbrıs Rum Kesimi olmak üzere AB üyesi ülkelerin izin almadan Türk Hava Sahası'ndan üst geçiş yapmasına izin verilmiş olacak ve Türkiye'nin 8 bin 800 metrenin üzerinde uçan uçaklar hakkında söz sahibi olmayacaktı. AB üyesi ülkeleri tek bir hava sahası olarak kabul eden projeyle bütün uçuşlar tek bir noktadan kontrol edilecek. Buna göre, bir uçak Türk hava sahasına girip rahatlıkla başka bir ülkeye geçiş yapabilecekti. Bu durumda Kıbrıs Rum Kesimi uçakları da Türk Hava sahasının üzerinden uçarak istediği ülkeye inebilecekti. TEKLİF TEK TARAFLI Mevcut durumda Türkiye, AB üyesi ülkelere yaptığı uçak seferlerini bu ülkelerle yaptığı ikili hava ulaştırma anlaşması kapsamında gerçekleştiriyor. AB'nin önerdiği daha önceki anlaşma taslağına göre Kıbrıs Rum Kesimi başta olmak üzere, bütün AB üyesi ülkeler Türk hava sahasını kullanabilecek, Türkiye'de iç hat dahil uçuşlar yapabilecek ve istediği havaalanını kullanabilecek. Buna karşın Türkiye, AB üyesi ülkelere uçmak için anlaşmadan yararlanamayacak ve her ülke ile ayrı ayrı anlaşma yapmak zorunda kalacak. Türkiye ise karşılıklılık esasına göre bu teklifi geri çevirdi.
Rum kesimine izin yok Türkiye'nin tanımadığı Kıbrıs Rum Kesimi ile Türkiye arasında doğrudan bir uçuş söz konusu değil. Rum Kesimi tescilli uçaklar Türk hava sahasını kullanarak başka bir ülkeye bile gidemiyor. Türk hava sahasını kullanabilen üçüncü ülke uçakları Güney Kıbrıs'a inebiliyor veya buradan kalkarak Türk hava sahasına geçebiliyor. Ancak hangi ülkeye ait olursa olsun, Güney Kıbrıs havaalanlarını kullanan uçaklar, Türkiye'nin havaalanlarını kullanamıyor. Ayrıca, yabancı tescilli uçakların, hangi ülkeye ait olursa olsun, Türkiye'nin havaalanlarına indikten sonra Güney Kıbrıs'a gidişine izin verilmiyor.
|
|
Ana Sayfa |
Gündem |
Politika |
Ekonomi |
Dünya |
Aktüel |
Spor |
Yazarlar Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın |
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi |