T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
P O L İ T İ K A 23 MART 2006 PERŞEMBE
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Son Dakika
 
  657'liler Ailesi
  Ankara'da Şafak
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  İzdüşüm
  Kültür-Sanat
  Okur Sözcüsü
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
  Bize Yazın
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv

  Yeni Şafak'ta Ara
 

Kara noktalardan petrol kaçaklığı

Kaçak akaryakıtın üçte birlik kısmının özel sektör tesislerindeki iskelelerden yapıldığı öne sürüldü. Enerji sektörünün önemli isimleri 35 noktadan kaçakçılık yapıldığını iddia etti

Ali
Sali

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 'akaryakıt kaçakçılarına göz açtırmayın' talimatıyla başlayan 'büyük takipte', kaçakçılığının boyutunun korkunç miktarlara ulaştığı iddia edildi. Türkiye'ye giren kaçak petrolün 3'te 1'inin bazı özel sektör tesislerinin içindeki özel iskele ve yanaşma yerlerinden getirildiği öne sürüldü. Kuralardaki kaçakçılığın Gümrük Müsteşarlığı personelinin gözü önünden eksik beyanla kaçırıldığı savunuldu.

SEKTÖRÜN ÖNEMLİ İSİMLERİ

'Enerji sektörünün önemli isimleri' Türkiye'ye 35 ayrı noktadan kaçak petrol girişi yapıldığını belirtirken 4-5 noktadan da kaçak LPG getirildiği bilgisini veriyorlar.
İddialara göre milyarlarca dolarlık kaçakçılığı yapanlar arasında Türkiye'nin en büyük dağıtım şirketleri de bulunuyor.

'Sektörün önemli isimleri', bu giriş noktalarında dağıtım şirketlerinin tapulu arazileri olduğunu hatırlatarak, "Tel örgülerle çevrili bu arazilerde Gümrük Müsteşarlığı'ndan personel görev yapıyor. Gümrük personelinin lojmanını söz konusu dağıtım şirketi temin ediyor ve bu personelin fazla mesaisini de dağıtım şirketleri karşılıyor. Giren petrol beyana göre kayda geçiriliyor" bilgisini veriyorlar.

24 SAAT KESİNTİSİZ KAÇAKÇILIK

Önemli isimler, bazı şirketlerin Türkiye'ye getirdikleri petrolün en az üçte birini beyan etmediklerini ileri sürüyor. Enerji Bakanlığı ile Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK), Gümrük Müsteşarlığı elemanlarının yanı sıra 35 giriş noktasında kendi personellerinin de görev yapmasını istiyor.

Bu bölgelerdeki Gümrükçülerin lojman ve 'fazla mesai'lerinin kanuna göre şirketlerce karşılandığını hatırlatan yetkililer, şunları kaydetti:

"Tel örgülerle çevrili ve başka kimsenin giremediği bu arazilerde sadece söz konusu şirketin ve Gümrüğün personeli kalıyor. Tankerlerle gelen petrol ise arazi içindeki iskelelerden yükleme-boşaltma yapılıyor. Kayıtlara ise, şirketin beyan ettiği kadar geçiyor. Dağıtım şirketlerinin özel mülkü olan bu arazilerde ne kontrol için yeterli ekipman, ne de ölçüm için gerekli teknik ekipman bulunmuyor. Gümrük'ten ise tek personelle 24 saat hizmet veriliyor. 24 saat yükleme - boşaltma yapılıyor. Bu 35 noktanın tamamından petrol girişi yapılırken, 4-5 giriş noktasından ise LPG girişi de oluyor. 35 nokta arasında İzmit, İstanbul, İzmir, Mersin, Adana, Samsun gibi aynı zamanda limanların da bulunduğu şehirlerin ile Habur, Gürbulak gibi sınır kapıları da yeralıyor."


Geri dön   Yazdır   Yukarı


ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Kültür | Spor | Yazarlar
Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi