T Ü R K İ Y E ' N İ N B İ R İ K İ M İ |
||
E K O N O M İ | 22 MAYIS 2006 PAZARTESİ | ||
|
KOBİ'ler reklamı arttırmalı
DPİD Yönetim Kurulu üyesi Süleyman Satal: KOBİ'ler üretim için bütçe ayırırken, pazarlama bütçesi oluşturmakta zorlanıyorlar, bu da marka oluşturmalarını engelliyor
KOBİ'lerin çoğunluğunun, üretim odaklı bir uzmanlık ve yapılanma içersinde oldukları için ürettiğini pazarlamada ve marka oluşturmakta ciddi sıkıntılar yaşadığına işaret eden Satal, KOBİ'lerin üretim için bütçe ayırırken, pazarlama bütçesi oluşturmakta çok zorlandığını kaydetti. 4 BİN KOBİ ULUSAL REKLAM VERECEK Bu arada Reklamcılar Derneği'nin verilerine göre de 4 bine yakın KOBİ, ulusal reklama çıkmanın hesabı içinde. 2005 yılına baktığımızda ilk kez reklam verenlerin sayısında da bir önceki yıla göre azımsanmayacak bir artış söz konusu. Bileşim-İnt'ten alınan bilgilere göre 2005 yılında 723 firma ilk kez ulusal basına reklam verdi. Bu rakam 2004'te 250, 2003'te ise 180 idi.
İSTON, eğitimle başardı İstanbul Beton Elemanları ve Hazır Beton Fabrikaları A.Ş. (İSTON), Türkiye'de ilk kez, ileri mekanik özelliklere sahip yüksek dayanımı ve esnek yapısıyla demir ve çeliğin saltanatına son verecek RPC betonu üretti. İSTON RPC, depremden zarar görmüş yapıların güçlendirilmesinde, askeri yapıların cephelerinde zırh olarak, nükleer ve tıbbi atıkların depolanmasında, paslanma riski olan metal ürünlerin ekonomik bir çözüm alternatifi olarak kullanılabilecek. İSTON Genel Müdürü Serdar Kadir Taflan, başarılarının sırrının eğitimde yattığına işaret ederek 2005 yılında 1 yıl içinde çalışanlarına toplam 19 bin 367 saat eğitim verildiğini ifade etti. Taflan, bu eğitimlerde 533 kişinin 49 farklı eğitim aldıklarının da altını çizdi. Taflan, 2006 yılı eğitim hedefleri arasında ise hedeflerinin eğitim saatlerini en az yüzde 25 artırarak 23 bin saati geçmeyi planladıklarını kaydetti. Taflan, "Hem rekabet koşullarında mücadele edebilmek hem de insan kaynağına yatırım yapmak adına eğitim faaliyetlerini son derece önemsiyoruz" diye konuştu. Bijutericiler dernekleşti Kısa adı BİJUDER olan Bijuteri ve Aksesuarcılar Derneği sektörde ihtisas sahibi iş adamlarını bir araya getirerek dernekleşti. BİJUDER Yönetim Kurulu Başkanlığı'na İTO Meclis üyesi Eyup Uğur yürütüyor. İTO Başkanı Murat Yalçıntaş tarafından açılan dernek binasına çok sayıda davetli ve MÜSİAD üyeleri katıldılar. Başkan Uğur, açılışta yaptığı konuşmada amaçlarının, dernek üyelerini yurt içinde ve yurt dışında düzenlenen sektörümüzle ilgili tüm fuar ve etkinliklerden haberdar etmek ve üye şirketlerimizin global şirketler haline gelmesi için sürekli çalışmak olarak açıkladı.
|
|
Ana Sayfa |
Gündem |
Politika |
Ekonomi |
Dünya |
Aktüel |
Spor |
Yazarlar Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın |
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi |