T Ü R K İ Y E ' N İ N B İ R İ K İ M İ |
||
S O N D A K İ K A | 31 TEMMUZ 2006 PAZARTESİ | ||
|
Bankalar Birliği'nden reklam ilkeleri uyarısı
Türkiye Bankalar Birliği (TBB), üye bankaların ilan ve reklam yaparken uymakla yükümlü oldukları ilkeler ve koşulları internet sitesinde yayınladı.
Üye bankaların, radyo, televizyon, film, yazılı basın, internet, pano gibi her tür iletişim araçları marifetiyle veya herhangi bir şekilde yapacakları ilan ve reklamların TBB'nin 5411 sayılı Bankacılık Kanununun 80. maddesi uyarınca saptadığı bu düzenlemede belirlenen ilkelere ve koşullara aykırı olamayacağı belirtildi.
Üye bankalarca yapılacak ilan ve reklamların, bankalar arasında haksız rekabete yol açacak nitelikte olamayacağı, dolaylı da olsa, öteki bankalara yönelik, onları küçük düşüren, kötüleyen, mali güçlerine ilişkin kuşkular yaratan ilan ve reklamlar verilemeyeceği belirtildi.
Üye bankaların ilan ve reklamlarının, bankacılık kesiminin saygınlığını zedeleyen ya da sağlıklı yönetimine ilişkin kuşkular yaratabilecek ifadeler ve görüntüler içeremeyeceği kaydedilen yazıda, üye bankalarca yayımlanacak ilan ve reklamların, ilgili bankayı, sunduğu hizmetleri ve mali ürünleri tanıtıcı nitelikte olabileceği, bu ilan ve reklamların yasalara, genel ahlaka uygun olmaları ve doğru bilgileri içermelerinin esas olduğu bildirildi.
Bankaların hiçbir şekilde, müşterilerini ve tüketiciyi aldatıcı, yanıltıcı veya onların tecrübe veya bilgi noksanlıklarını istismar edici ilan ve reklam yapamayacakları, kesin rakamlara dayandırılmak ve geçerli belgelerle kanıtlanmak koşuluyla en üst dereceyi ifade eden ibarelerin, banka ilan ve reklamlarında kullanılabileceği belirtilen açıklamada, "Ancak bu ibareler, öteki bankaları hedef alamaz, onları küçük düşürecek, zarara sokacak ve para güvenliğinin yalnız bir ya da birkaç bankada mevcut olduğu izlenimini doğuracak nitelik taşıyamaz" ifadesi kullanıldı.
Yazıda, şöyle denildi:
"İlan ve reklamlarda bir bankanın öteki bankalardan daha güvenli olduğu izlenimini yaratacak ifadeler ve görüntüler kullanılamaz.
Türkiye'deki bankalar arasında herhangi bir ölçüte göre yapılacak sıralamaya ilan ve reklamlarda yer verilemez. Ancak, uluslararası kurum, kuruluş ve yayın organlarınca yapılan sıralamalarda yer alan bankalar, salt kendi durumlarını yansıtan ilan ve reklamları yapabilirler. Bu yola gidildiğinde kaynak gösterilmesi zorunludur.
İlan ve reklamlarda kullanılacak ülke ekonomisine, bankacılık kesimine ve ilgili bankaya ilişkin sayısal verilerin, yetkili makamlarca yayımlanmış ya da onaylanmış olması zorunludur.
Mevduat bankalarında mevduat sahiplerinin bankalar arasında karşılaştırma yapmalarına olanak vermek üzere, mevduata uygulanacak faiz oranlan, yıllık, gayrisafı ve basit faiz oranı olarak gösterilir. Aylık, üç aylık ve altı: aylık mevduat söz konusu ise ilan olunan faiz oranının yıllık olduğu açıkça belirtilir. Bileşik faiz de gösterildiğinde basit faiz oranı ve bileşik faiz oranı, ilan ve reklamlarda eşit ağırlıkla yer alır. Kredilere uygulanacak faiz oranlarına ilişkin ilan ve reklamlar da yukarıdaki hükme tabidir.
Bankalarca yapılan hizmetlere bağlı olarak müşterilere herhangi bir biçimde (sigorta, ücretsiz havale, menkul kıymetleri saklama gibi) farklılık sağlandığında buna ilişkin ilan ve reklamlarda bunların türü, miktarı, oranı, yararlanma koşullan açıkça ve yanlış anlamaya yol açmayacak tarzda gösterilir."
|
|
Ana Sayfa |
Gündem |
Politika |
Ekonomi |
Dünya |
Aktüel |
Spor |
Yazarlar Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın |
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi |