Son dönemin sıcak konularından biri, kabaran elektrik faturaları.
İddialar, dağıtım şirketlerince ayda iki kere fatura düzenlendiği ya da 2-4 aylık tüketim miktarını içeren yüklü tutarda faturalar düzenlendiği şeklindeydi.
Bu nedenle Tüketicilerin ödeme güçlüğüne düştüğü, herhangi bir ödeme kolaylığı sağlanmadığı, tüketim dönemi değişiklikleri konusunda tüketicilerin bilgilendirilmediği de ileri sürülüyordu.
Tüketim döneminin belirlenmesi ve sayaçların okunması şirketler tarafından elektrik piyasası mevzuatı yanında sözleşmeler hukuku kurallarına da uygun olmalı.
Tüketim dönemi değiştirilen tüm tüketicilerin, uygulama öncesinde tüketim dönemlerinin kaç aya kadar uzatılacağı hususunda bilgilendirilip bilgilendirilmediği, bilgilendirildiyse hangi iletişim kanalı ile bilgilendirildiği, değişen faturalandırma döneminin ne kadar süre daha uygulanacağı hususlarının 5 iş günü içinde Kurumumuza bildirilmesi ve uygulamadan etkilenen tüketicilerin bir sonraki tüketim dönemleri hakkında bilgilendirilmesi gerekmektedir.
Tüketicilerin aylık bütçeleri kapsamında diğer harcamalarında olduğu gibi elektrik faturası giderlerini de yönetebilmesi için tüketim dönemi değişikliklerinin uygulama öncesinde tüketicilere bildirilmesi gerekmektedir. Görevli tedarik şirketince tüketim döneminin bir aydan daha kısa süreli belirlenmesi veya uygulanması mevzuata aykırılık teşkil etmektedir.
Bu nedenle, bu uygulamadan dolayı tüketicinin ödemede gecikmesi sonucu tüketiciden gecikme zammı ve kesme-bağlama bedeli alınmaması ile tüketicilerin tüketim döneminin asgari bir ay olacak şekilde belirlenmesi ve uygulanması gerekmektedir."