|

Made in Turkey

Karayolunda yaşanan sıkıntılar gözleri denizyolu taşımacılığına çevirdi. U.N. RO-RO, Avrupa'da limanlarıyla Türkiye ile Avrupa arasında intermodal taşımacılıkta köprü kuruyor. Gemi ve tren kullanılarak taşımalar daha da hızlandırılıyor.​​ İstanbul'dan gemilere yüklenen tırlar herhangi bir işleme gerek olmadan limandaki ray hattından hızlı trenlere yükleniyor. Böylelikle, gümrük kapılarında bekleme ve kota gibi sorunlar ortadan kaldırılarak Avrupa'ya ihraç yükü taşınıyor. ​

Yeni Şafak ve
04:00 - 11/05/2015 Pazartesi
Güncelleme: 20:34 - 10/05/2015 Pazar
Yeni Şafak

Türkiye'nin en fazla ihracat yaptığı ülkeler arasında Avrupa Birliği ülkeleri başı çekiyor. Avrupa'ya ihracatımızda taşımacılığın yüzde 50'si deniz taşımacılığı ile yapılıyor. Yolların kapalı olması, gümrük kapılarında yaşanan sorunlar, kötü hava şartları ve yaşanan kota sıkıntıları ihracatta rotayı deniz taşımacılığına çeviriyor. Türkiye'nin Avrupa'ya tırlarla yapılan ihracatın yüzde 35'ini U.N RO-RO gerçekleştiriyor. Firma Pendik, Mersin limanlarından İtalya'da Trieste Fransa'da Toulon limanlarına ro-ro seferleri gerçekleştiriyor.


AVRUPA İLE SIFIR SORUNLU LOJİSTİK

İhracatın can damarı durumdaki Avrupa'ya Türk mallarını taşıyan 12 gemiye sahip U.N RO-RO geliştirdiği İntermodal taşımacılık ile sıfır sorunlu bir modeli işletiyor. Model ile Türkiye'den veya Avrupa'dan yüklenen tırlar içindeki mallar boşaltıp tekrar yüklenmeye gerek kalmadan kapıya teslim ediliyor. Örneğin Türkiye'nin dört bir yanından gelen içi yük dolu tırlar ro-ro gemilerine yükleniyor. Gemi yolculuğunun ardından İtalya'da Trieste Fransa'da Toulon limanına ulaşılıyor. Limanda yük boşaltılmasına gerek olmadan TIR özel sistem ile limanda yeralan ray hattındaki trene yükleniyor. Tren yolculuğunun ardından tırlar kısa karayolu yolculuğu ile Avrupa'daki kapı adresine rahatlıkla ulaşıyor.


AB-TÜRKİYE ARASINDA KÖPRÜ

U.N. Ro-Ro, Münih Lojistik ve Taşımacılık Fuarı'nda mevcut ve potansiyel müşterileriyle buluştu. Firma Türkiye'den davet ettiği gazeteci grubu ile gerçekleştirdiği taşımacılık üzerine bilgileri paylaştı. U.N. Ro-Ro Üst Yöneticisi (CEO) Sedat Gümüşoğlu, Karayolundaki regülasyonlar zorlaştıkça denizyolu taşımacılığına kayma olacağını söyledi. 2 rakamlı büyüme hedefleri koyduklarını belirten Gümüşoğlu "12 gemimizle biz zaten 320 bin treyler taşıma kapasitesine bugünden sahibiz. Biz tren kapasitesini artırınca bugünün yüzde 30 fazlasına çıkabilecek kapasitemiz mevcut” dedi.


TÜRKİYE'DEN AVRUPA'YA KÖPRÜ

Sadece ro-ro işletmeciliğiyle kalmayıp bir intermodal altyapı sağlayıcısına dönüşmeyi hedeflediklerini belirten Gümüşoğlu "İntermodal altyapıyı kurmaya 2011 yılında başladık. Bugün için ilişkili olduğumuz müşterilerimizle 20'ye yakın tren işletiyoruz. Bunu gelecek 1-2 yıl içinde 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.



Türk domatesi 4 günde Avrupalının sofrasında


Araçlar limanda teslim alıp gemilere yüklüyor şoförlerin transferleri uçaklarla veya gemilerle yapılıyor. Gemilerden inen araçların dağıtımı trenle sağlanıyor. Ambarlı Limanı'nında devreye girmesiyle firma Türkiye'den yüklediği bir domatesi 4 günde Avrupa'lının sofrasına ulaştırabiliyor.



İran Türkiye için iyi bir fırsat


İran'a yaptırımların gevşemey başlamasını değerlendiren U.N. Ro-Ro Üst Yöneticisi (CEO) Sedat Gümüşoğlu “Daha şu anda İran'a Avrupa'dan bizim üzerimizden gelen sevkiyatlar artmaya başladı” dedi. Avrupa'yı o bölgeye bağlayan en büyük altyapının Türkiye'de olduğunu kaydeden Gümüşoğlu “İran'a yaptırımların kalkması Türkiye çok büyük ekonomik fayda sağlayacak. İran ile ikili ticaretin yanında transit ticarette de Türkiye'nin çok büyük fayda sağlayacağına inanıyorum" diye konuştu.



#Avrupa Birliği
#U.N. Ro-Ro
#Münih Lojistik ve Taşımacılık Fuarı
#Sedat Gümüşoğlu
9 yıl önce