|

Dünya dönüyor menü değişiyor

Tarihi Beşiktaş Çarşısı''nda hizmet veren Zalatta, dünya mutfaklarından sunduğu enfes salataları, özel soslarla hazırlanmış makarna çeşitleri, taze baharatlı ızgaraları ve değişime açık menüsü ile dikkat çekiyor.

Harun Karaburç
00:00 - 19/10/2014 Pazar
Güncelleme: 20:14 - 18/10/2014 Cumartesi
Yeni Şafak
Dünya dönüyor menü değişiyor
Dünya dönüyor menü değişiyor

Türkiye''de dünya mutfağı eskiden şimdi olduğu gibi merak edilmez ve ilgi görmezdi. Oysa şimdi, insanlar dünya mutfağı dendiğinde hiç olmazsa bir iki yemek söyleyebiliyor. Kuşkusuz bunun nedeni aslında farklı lezzetlere çok açık olmamız. Dünya mutfağında Türkiye kendisine hatırı sayılır bir yer bulurken Türkiye''de de birbirinden farklı konseptte dünya mutfağından lezzetler sunan restoranların sayısı artıyor.

YENİ LEZZETLER PEŞİNDE

Tarihi Beşiktaş Çarşısı''nda 2011 yılından beri hizmet veren Zalatta, dünya mutfaklarından sunduğu enfes lezzetlerin yanı sıra, Akdeniz esintileri taşıyan geniş salata menüleri, özel soslarla hazırlanmış zengin makarna çeşitleri ve taze baharatlarla harmanlanmış ızgaralarıyla kendisine bu restoranlar arasında farklı bir yer ediniyor. Sürekli olarak yeni lezzetler peşinde olan Zalatta''nın sahibi Veli Uğur Heybeli, ''Biz marka olarak farklı şeyler yapmayı çok severiz. Ya farklı bir iş yaparız ya da yaptığımız işi farklılaştırmaya çalışırız'' diyor.

AÇIK MUTFAK KONSEPTİ

Lezzet müdavimlerinin özellikle üniversite öğrencilerinin favori mekanları arasında yer alan Lazatta açık mutfak konseptiyle çalışıyor. Restaurant bölümünün yanı sıra özenle hazırlanmış dünya kahveleri, kahvaltı seçenekleri ve enfes tatlıların yer aldığı Cafe bölümü de bulunuyor. Mekan haftanın her günü saat 10.00 – 23.00 arasında hizmet veriyor.

Mekanın bir diğer şubesi de Kadıköy''de bulunuyor. Bugüne kadar çok rahat birkaç şube daha açabileceklerini ancak kaliteden ödün vermemek adına hem française isteyen kişileri çok derin araştırdıklarını hem de yer konusunda ciddi araştırmalar yaptıklarını söyleyen Heybeli, organik büyümeye önem veriyor.

DİNAMİK MENÜ BU OLSA GEREK

Heybeli, Zalatta''yı çarşı markası olarak görüyor. AVM''lere çok sıcak bakmayan Heybeli, 2015 yılı sonuna kadar şube sayısını artıracaklarını, bunun için de Taksim, Maltepe, Kartal, Pendik gibi yerleri düşündüklerini söylüyor. Heybeli, dünya mutfağını yakından takip eden bir yönetici ve yurt dışı seyahatlerinde muhakkak farklı lezzetler deniyor.

Onun geniş vizyonu Zalatta''ya da yansıyor. Zalatta, konseptini sürekli yenileyen bir restoran. Altı ayda bir menü revize ediliyor ve bazı yemekler eklenip çıkartılıyor. Bu dinamik menü sayesinde her gittiğinizde farklı bir yemekle karşılaşmanız mümkün. Şuanda 45 çeşit yemek var ama bu ay sonu menüye 19 çeşit yemek daha eklenecek. Salata, makarna, ızgara ve tava olmak üzere üç farklı seçeneğiz var, Zalatta'da. Ayrıca her şey Zalatta'ya özgü.

YEME İÇME TRENDLERİNİ ÖĞRENCİLER BELİRLİYOR

En çok köri soslu ve barbekü soslu suplalar ve Zalatta Zalatta tercih ediliyor. Makarnalardan ise beş peynirli tortellini ve fettucine alfredo çok gözde. Türkiye''deki yeme içme trendlerinin daha çok öğrenciler üzerinden gittiğini söyleyen Heybeli, ''Öğrencilerin istek ve arzularına dönük ve çok hızlı değişkenlik gösteriyor. Biz de zaten firma olarak buna odaklanmış durumdayız'' diyor. Beşiktaş''taki mekanın terası Zalatta Coffee olarak hizmet veriyor. Zalatta Coffee''yi ikinci marka olarak değerlendiren Heybeli ilerleyen zamanlarda bu cafelerin de sayısının artacağının müjdesini veriyor.

10 yıl önce