|

Kıyafette akıllandık

Tekstil teknolojileri alanında 12 yıldır çalışan ünlü modacı Arzu Kaprol, akıllı ceket tasarladı. Hava koşullarına göre uzayıp kısalabilen ceket, mikro güneş panelleriyle enerji toplayarak bedeni ısıtıyor veya soğutuyor. Cekette bulunan panik butonu ise basıldığında sinyal gönderiyor.

Yeni Şafak ve
04:00 - 17/05/2015 Pazar
Güncelleme: 19:28 - 16/05/2015 Cumartesi
Yeni Şafak

Teknolojiyi kullandığımız alan elektronik aletlerle sınırlı değil artık. Giyilebilir teknoloji adı verilen giysiler ve aksesuarlar hayatımızdaki yerini almaya başladı. Şimdiye dek akıllı kol saati, spor bileklikleri, gözlük gibi aksesuarda karşımıza çıkan bu teknoloji artık tekstilde de kullanılıyor. Vodafone, bu gelişmelerden yola çıkarak 'Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi'nde modacı Arzu Kaprol'ü ağırladı. Moda ve Sanatın Dijitalleşmesi üzerine sunum yapan Kaprol, 'Yaşamın Kaynağı' adını verdiği ilk dijital defilesinde 2016 kış koleksiyonunu ve tasarladığı akıllı ceketi tanıttı.



SADELEŞİYORUZ


Arzu Kaprol tekstil teknolojileri alanında modacı olarak çalışan tek isim. 12 yıldır bu alanda ter döken Kaprol, akıllı ceketi tasarlarken farklılık üzerinde durduğunu söylüyor. Kaprol, “Farklılık bir tasarımcı olarak hayata bakış açım. Dijitalleşme arttıkça yaşamlarımıza ve modaya sadelik getiriyor. Dönüşüm, tasarım ve moda kültürünün yalınlaşarak daha duyarlı hale gelmesini sağlıyor. Yaşam yeni kodlarla, sadeleşerek hızlanıyor. Formlar yalın, kumaşlar duyarlı, bizler ise her gün yeni ilhamlarla yeniden doğuyoruz.” diyor. Giyilebilir teknolojiye muazzam bir talep olduğunu dile getiren Kaprol, bunun sebebini sadeleşmeye bağlıyor. Kaprol, bu sadeleşmeyle beraber gerçek ve niteliği olmayan ilişkilerden, kıyafetlerden ve aksesuarlardan ayıklandığımızı


diye getiriyor.



Meraklılar ve kontrolcü olanlar kullanıyor


Giyilebilir teknoloji üzerine çalışan Vodafone İngiltere Stanford Üniversitesi'nin iş birliğiyle bir power şort tasarladı. Bu şort, hareket enerjinizle cebinizdeki telefonu şarj edebiliyor. Vodafone Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörü Ebru Özgüç, kişisel ve iş hayatında olmak üzeri iki türlü giyilebilir teknoloji bulunduğunu belirtiyor. Global giyilebilir akıllı cihaz satışlarına bakıldığında spor ve sağlık bantları birinci akıllı saatler ise ikinci sırada yer alıyor. Giyilebilir teknolojileri kullananların altı farklı profilden oluştuğunu anlatan Özgüç “Bunların ilki meraklı olanlar, ne olduğunu merak ediyorlar. Kontrolcü olanlar, kendi datalarına devamlı bakmak isteyen kimseler. Sonrasında bu aletleri sağlık, zaman, adım gibi ölçmeye dayalı olarak kullanan kesim geliyor. Sağlığına önem verenler, hevesliler ve teknolojinin içine doğanlar diğer kullanıcılar.”



İki yıl içinde piyasada






Arzu Kaprol, akıllı ceketi tasarlarken teknolojik aygıtlardan faydalanmak yerine teknolojik gelişmeleri kıyafete uyarlama fikrinden yola çıkmış. Önümüzdeki beş yıl içerisinde giyilebilir teknolojilerin hayatımızda yaygın hale gelmesi ve iki yıl içinde akıllı ceketin piyasaya sürülmesi bekleniyor. Dört mevsim giyilebilir özel tasarım ceket “işlevsel akıllı giyim” (contextual smart wear) teknolojisinin Türkiye'deki örneği olarak sergilendi. Ceketin boyu hava koşullarına göre uzayıp kısalabiliyor. İç tasarımı teknoloji tasarımcıları Hilal Koyuncu ve Burcum Türkmen tarafından yapılan ceketin yakası ve kapşonu hava durumuna göre otomatik olarak kapanıyor. Ceket, üzerinde yer alan mikro güneş panelleri sayesinde, gün içinde enerji toplayarak bedeni ısıtıyor ve/veya soğutuyor. Diğer yandan, Vodafone Locate ile ceketin nerede olduğu takip edilebiliyor. Üzerinde Vodafone SIM kart ile beraber bir panik butonu da bulunan ceket, bu butona basıldığında, kullanıcının daha önce seçtiği 3 kişiye yine daha önce belirlenen bir mesajı lokasyon bilgileriyle beraber kısa mesaj olarak gönderiyor. Ceketin hedef kitlesi daha çok çocuklar, kadınlar ve yaşlılardan oluşuyor.


#Arzu Kaprol
#Burcum Türkmen
#Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi
9 yıl önce