|

Kadın ürüne erkek fiyata bakıyor

İnternetten alışveriş yaparken, kadınların önce ürünlerin fotoğraflarına, ikinci planda detay ve fiyatına baktığı ortaya çıktı. Alışverişlerde erkekler ise tam tersi bir davranış sergiliyor; önce fiyata, sonra ürün detayı ve fotoğrafına odaklanıyor

Melih Bayram Dede
00:00 - 24/11/2013 Pazar
Güncelleme: 19:49 - 23/11/2013 Cumartesi
Yeni Şafak
Kadın ürüne erkek fiyata bakıyor
Kadın ürüne erkek fiyata bakıyor

Online alışveriş sitelerini analiz eden Userspots Kurucusu ve Kullanılabilirlik Analisti Mustafa Dalcı, kadın ve erkeklerin farklı davranışlar gösterdiğini belirterek, 'Yaptığımız kullanılabilirlik testleri, kadın ve erkek kullanıcıların dijital platformlardaki önceliklerinin değişkenlik gösterdiğini ortaya koydu. E-ticaret sitelerinde, kadınlar satın alacakları ürünlerin önce görsellerine ve ayrıntılarına, sonrasında fiyatlarına bakıyor. Erkek kullanıcılar ise önce fiyatlara, sonra görsellere bakıyor. Haber siteleri ve banka siteleri gibi metin ağırlıklı sayfalarda ise e-ticaret sitelerinin tam tersinin geçerli olduğunu görüyoruz. Bu tür sitelerde erkekler daha çok görsellere, kadınlar ise metinlere odaklanıyor' diye konuştu.

KADINLAR ÇOK ZAMAN HARCIYOR

Kullanıcı deneyimi araştırmalarından elde ettikleri sonuçlara göre, kadınların internette geçirdikleri zamanın erkeklerden yüzde 8 daha fazla olduğunu belirten Dalcı, 'Sosyal ağlar özelinde bu oran yüzde 30'a kadar yükseliyor. Kadınlar sosyal ağlarda, e-posta ve hızlı mesajlaşma servislerinde erkeklerden daha fazla zaman harcıyor. Kadınların, mobil dünyaya yönelmelerinde de çok önemli bir etken olan sosyal ağları benimsemelerinde içeriğin ve kullanıcı deneyiminin rolü büyük' dedi.

'NET'TE HIZ ERKEK İÇİN ÖNEMLİ

Hem kadınlar hem de erkekler için internet sitelerinde en önemli kriterin kolay kullanım olduğunu belirten

Dalcı, 'Erkekler için kolay kullanımın ardından indirme hızı geliyor. Kadınlar içinse, kolay kullanımdan sonra navigasyon ve erişilebilirlik diğer kriterlerden daha önemli. Gelişen pazarlardaki kültürel farklılıklar online davranışları etkiliyor. Cinsiyet ise burada önemli bir odaklanma konusu. Araştırma verileri, internet sitelerinin kullanımında cinsiyet farkının dikkate değer bir nokta olduğunu gösteriyor' dedi.

Türksat'tan e-devlet proje yarışması

Türkiye'nin e-dönüşüm sürecine genç yazılımcıların katkı sağlaması amacıyla Türksat yeni bir yarışma düzenledi. Yarışmaya üniversitelerin bilgisayar ve yazılım mühendisliği bölümlerinde eğitim gören lisans öğrenciler katılabiliyor. Birinciye 5.000 TL ödül verilecek. İkinci gelecek üç proje dörder bin TL, üçüncü gelecek 5 ayrı proje ise üçer bin TL ödül alacak. Öğrenciler, proje önerilerini 31 Aralık 2013 tarihine kadar 'online' olarak teslim edebilecek. Başvuru için: http://yarisma.turkiye.gov.tr

Tabletlere özel Yandex.Browser

iPhone ve Android tabletler için geliştirilen Yandex.Browser sürümleri kullanıma sunuldu. Bu iki yeni sürümle birlikte, kullanıcılar tarafından bir süredir beklenen senkronizasyon özelliği de tarayıcıya eklenmiş oldu. Bu sayede masaüstü, mobil telefon ve tablet sürümleri arasında Tablo'yu ve favorileri eşitlemek mümkün hale geliyor. Yandex.Browser'in iPhone sürümü AppStore'dan, Android sürümü ise Google Play'den indirilebiliyor.

10 yıl önce