|

KOBİ'lerin ilacı teknoloji

Türk ekonomisinin global krize rağmen büyüme sağladığını belirten Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, “Bu büyümenin devam etmesi için KOBİ'lerin teknolojiyi iyi kullanarak güç kazanması, ürettikleri ürünlerle de dış pazarlara açılması gerekiyor.” dedi.

Melih Bayram Dede
00:00 - 10/03/2011 Perşembe
Güncelleme: 22:18 - 9/03/2011 Çarşamba
Yeni Şafak
KOBİ'lerin ilacı teknoloji
KOBİ'lerin ilacı teknoloji

Türkiye'nin çok hızlı bir büyüme içine girdiğini ve bu gelişmede özel sektörün katkısının çok büyük olduğunu belirten Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, “Bu büyümenin devam etmesi, Türkiye'nin Brezilya, Hindistan ve Çin'i yakalaması gerekiyor. Bunun için de KOBİ'lerin teknolojiyi iyi kullanarak güçlenmesi şart. KOBİ'lerin ürettiklerini dış pazarlara ihraç eder hale gelmesi gerekiyor. İstihdamın yüzde 77'sini KOBİ'ler sağlıyor. Ve bu KOBİ'lerin yüzde 90'ında bilgi teknolojisi çalışanı istihdam edilmiyor. Bir çoğunda web sitesi olmadığı için ürünlerini gerektiği gibi yurtiçinde ve dışında tanıtamıyor. ” dedi.

AB KÜÇÜLDÜ BİZ BÜYÜDÜK

Türkiye'nin tüm dünyayı etkileyen global ekonomik krizle iyi mücadele ettiğini ve yüzde 8.1'lik büyüme oranıyla Çin ve Hindistan'ın ardından G-20 ülkeleri arasında üçüncü, OECD ülkeleri arasında ise birinci sırada yer aldığını söyledi. Özmen, “Bu süreçte Avrupa Birliği ülkelerinin büyüme oranının yüzde 4 düşerken, 2011 beklentisi ise sadece yüzde 1.6 oranında büyüme. Dünya ekonomisinde ise yüzde 3 oranında büyüme öngörülüyor. Türkiye için ise bu rakam yüzde 5.2 olacak.” dedi.

6. BÜYÜK DİJİTAL TOPLUMUZ

Türkiye'nin internet kullanıcı potansiyelinin yüksek oluşuna dikkat çeken Özmen, “Türkiye, kullanıcı sayısı açısından dünyanın en büyük altıncı dijital toplumu. Türkiye, Windows Live Messenger'da 25 milyon kullanıcısıyla dünyada dördüncü, Windows Live Hotmail pazarında 22 milyon kullanıcıyla yine dünyada dördüncü sırada. MSN.com.tr, yüzde 68 pazar payı ile Türkiye'de en büyük portal konumunda. Facebook'ta ise Türkiye 25 milyon kullanıcıyla en büyük dördüncü Pazar durumunda.

YAZILIMA BÜTÇE AYRILMIYOR

Türkiye'de donanıma büyük bütçeler ayrılmasına rağmen, yazılıma yeterli yatırımın yapılmadığını belirten Özmen, “Türkiye'deki BT yatırımlarının yüzde 80'i donanıma, yüzde 20'si yazılıma gidiyor. Dünyada ise bu oran yüzde 60 yazılım, yüzde 40 donanım şeklinde. Dünyada yazılıma yapılan yatırım Türkiye'nin 11 katı. Bizde toplam bilişim harcaması da, milli gelire oranla Batı Avrupa ve Avrupa Birliği'nin çok gerisinde.” şeklinde konuştu.

MICROSOFT NOKIA'YA GÜVENİYOR

Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, Finlandiyalı cep telefonu üreticisi Nokia'nın akıllı telefonlarda Windows 7 Phone kullanma kararıyla ilgili olarak, “Microsoft ile Nokia'nın Windows 7 Phone işletim sistemi konusundaki işbirliği yürürlükte. Türkiye, Nokia'nın en önemli pazar payına sahip olduğu ülkelerden biri. Windows 7 Phone, burada Nokia'nın bu gücünün de etkisiyle daha iyi bir pazar payı elde edebilir.” dedi.

KORSAN YAZILIM ORANI HALA YÜKSEK

Türkiye'de yüzde 63 gibi çok ciddi bir yazılım korsanlığı problemi olduğunu ifade eden Özmen, “DİE verilerine göre Türkiye'de KOBİ'lerin yüzde 90'ı bünyelerinde bir bilgi teknolojileri çalışanı bulundurmuyor ve tam anlamıyla bilgisayar kullanımına geçilmiş değil. Bilgisayar kullanan KOBİ'lerin yüzde 10-12 gibi büyük bir kesimi ise ihtiyaç halinde bilgi teknolojileri hizmetlerini dışarıdan temin ediyor. Türkiye'de bilgi teknolojileri sektöründe yazılıma yapılan yatırım oranı sadece yüzde 20. Bu açıdan bakıldığında, bilişim pazarı için en büyük fırsat KOBİ ve girişimcilere yapılacak yatırım. Genç nüfusa sağlanacak bilişim olanakları da bu büyümeyi destekleyecek.” şeklinde konuştu.


***


13 yıl önce