|
Romantik komedi zehirlenmesi
Kış sezonunun sonuna gelirken, reyting kılıcının gölgesinde tatsız finaller kimseyi memnun etmezken, kanallar yaz ekranı için hazır! Haziranda ara vermeden yeni diziler sürülecek ekrana. Okulların tatil olması, havanın geç kararması, Ramazan ayının başlayacak olmasını dikkate almıyor olmalılar ki romantik komedi türünde patlama yaşanacak yaz aylarında.

Romantik komedi türünün ekmeğini yiyen ilk dizi Küçük Ağa idi. İzlenme rekorları kırarak yayınlanmaya başlayan, her hafta izlenme oranını artıran, Kurt Seyit'e yaşam hakkı tanımayan Küçük Ağa; Yeşilçam klişeleri ile romantik komediyi harmanlayarak yoluna devam etse de reytingi hızla düşerek veda etti ekrana. Başlangıç reytingiyle final reytingi arasında bu kadar fark olan başka bir örnek olmadı. Romantik komedilerin ekran performansına bakınca aynı akıbeti yaşayacaklar gibi bir izlenim edinmek mümkün.

Küçük Ağa, çocuk dizisi olmamasına rağmen çocuk oyuncunun varlığından sebep ısrarla çocuk dizisi kategorisine dahil edildi. Yüksek reyting almasının altındaki sebep aranırken seyirci çocuk dizisini mi sevdi Yeşilçam nostaljisini mi sorusu soruldu, romantik komedi ortak cevabında mutabık kalındı. Diğer türlerde de Yeşilçam klişelerine sıklıkla başvurulmakta idi, Küçük Ağa'dan sonra mafya dizileri dahil her türlü dizide çocuk karakterler boy göstermeye başladı.

Küçük Ağa ile başlayan romantik komedi, geçtiğimiz yaz Kiraz Mevsimi, Güzel Köylü, Kocamın Ailesi, Kaçak Gelinler'le devam etti; Aşk Yeniden'le zirve yaptı, Acil Servis'i hızlı bir şekilde Acil Aşk Aranıyor'a dönüştürdü. Poyraz Karayel romantik komedi sahnelerinin ağırlıkta olduğu bir mafya dizisi olarak dikkat çekti.

Duygusal, eve bağlı ve bağımlı olarak konumlandırılan kadınlar; romantik komedi eşliğinde bağımsız, özgür, ayakları üstünde durabilen, benim hayatım benim kararım restleşmesini hayat felsefesi olarak kabul eden ve ettiren kadınlara dönüştü. Onun hayatı onun kararıdır, sözüm ona bağımsızdır, özgürdür, ama özünde aşk adı altında erkek bağımlılığı devam eder. Aşk Yeniden, hayatta ikinci şans vardır hatta ikinci şans olarak önünüze çıkan fırsat hayatınızın aşkıdır önermesine sırtını yasladı.

Hamile, çocuklu, genç kadınlar kapış kapıştır romantik dizi evreninde. Erkekler etraflarında pervanedir; bebeğin yüzünü görünce babaların taş kalpleri erir, pamuk gibi olur. Kızlarının kendilerini hiçe sayarak kaçıp gitmesini evlilik dışı çocuk doğurmasını bir görüşte affederler. Erkek himayesi altında yaşamayan kadınların yaşam hakkı yok gibidir.

Kamera çerçevelemesi kadınları bağımsız değil ilişkilere bağımlı olarak resmeder, güzel oyuncularla sık başvurulan yakın çekimler kadını arzu nesnesi olarak resmeder.

Dünyada romantik komedi türündeki filmlerin ve dizilerin neslinin tükendiği tespiti yapılıyor. BBC'nin haberinde seyircinin artık romantik komedi türünü hafife aldığı detayı yer alıyor. 1990'lı 2000'li yıllarda peş peşe çekilen romantik film ve dizilerle seyirci doyum noktasına ulaştığı gibi yaşı ilerleyen oyuncuların komediden drama geçiş yapması da etken. Romantik komedi türünün henüz düşüşe geçmediği ülke Güney Kore ki bizimkilerin uyarlama esinlenme için sıklıkla başvurdukları diziler de Güney Kore dizileri.

Oyuncuların kimya uyumu üzerinden yapılan romantik diziler, genelde konu ve işleyiş itibariyle ilk gençlik dönemini yaşayan seyircileri hedefler. Mantıktan uzak bir masal dünyasıdır anlatılan, gerçek hayata birebir benzetilen bir masal dünyası.

Ekrana gelmek için gün sayan, fragmanları görücüye çıkan romantik komediler şöyle… O Aşk Benim, Adı Mutluluk (Fox); Kiralık Aşk, Çilek Kokusu (Star); Güneşin Kızları, Kalbim Egede Kaldı, Yaz'ın Öyküsü (Kanal D); Aşk Zamanı (atv); Fabrika Kızı, Ne Münasebet, Tutar mı Tutar (Show).
#diziler
#Çilek Kokusu
#Güneşin Kızları
#Kalbim Egede Kaldı
#Yaz'ın Öyküsü
#Fabrika Kızı
#Ne Münasebet
#Tutar mı Tutar
9 yıl önce
Romantik komedi zehirlenmesi
Anayasa ve laiklik tartışmaları (2)
Bu daha başlangıç
“Almanlar et başında”
Varsıllar vergi ödemesin!
Amerikan Evanjelizminin Trump’la imtihanı