Pop müzikte verilen yılın en iyi çıkış yapan ve umut vaat eden şarkıcı ödüllerinden ilhamla, TRT’nin yeni dizisi Diriliş’e yılın en iyi çıkış yapan ve umut vaat eden dizisi diyebiliriz rahatlıkla. İlk defa bir dizi ilk bölümüyle hem reyting listesinde zirveye oynadı hem de sosyal medyada ses getirdi. İktidar projesi mi diye düşünen, TRT’de yayınlandığı için mesafeli olmaya çalışanlar haricinde, köşelerde yazılanlar ağırlıklı olarak olumlu. Reytingin köküne kibrit suyu diyenlerle yeni panel kaliteden anlamıyor diyenleri aynı potada eritme başarısını gösterdi Diriliş. Yüksek reyting her zaman işin kaliteli olduğuna işaret değildir ama reyting güçlü bir gösterge, yapılan işin seyircide karşılığı olup olmadığının göstergesi.
İnternet yayınının önlenmesi de reytinglere olumlu yansıyacaktır. Ki burada yine Muhteşem Yüzyıl’ı örnek verebiliriz. Muhteşem Yüzyıl’ı sadece Star’ın internet sitesinden izlemek mümkündü ki o da dizinin internet reytingini ölçebilmek adına iyi bir göstergeydi. TRT veya Tekden Film tarafından uyarı yazısı gönderildiği takdirde dizi siteleri mahkemelik olmamak adına kapatılmamak adına Diriliş’i listelerinden çıkartırlar.
Halis niyetlerle çekilen dizilerin yüksek reyting oranıyla yoluna devam etmeleri sektörün geleceği açısından da önemli. Bilindiği gibi yeni dizi kararları reyting listesi baz alınarak veriliyor. Yapımcıların ve kanalların en büyük ilham kaynağı reyting listesi. Bazı diziler neden seyredilmiyor, neden seyirci kaybediyor temalı yazılar kaleme alırken çıkış noktam budur. Ne ahkam kesmek ne kanaat önderi olmaya savunmak. Yedi Güzel Adam reyting rekorları kırarak izlenseydi sektör benzerlerini yapmak için kolları sıvardı. Halbuki şimdi şiirin Türk halkında karşılığı yok dendi geçildi. Eğlencelik gülüp geçilecek komedi dizileri yerine TRT’nin Diriliş, Yedi Güzel Adam benzeri daha çok dizi yapması gerekiyor.
İlk bölüm sınavını başarıyla verdi Diriliş. Muhteşem Yüzyıl’ın yetersiz kaldığı savaş/dövüş sahneleriyle dikkat çekmeyi başardı, seyircide biz de yapabiliyormuşuz coşkusu yaşattı. Sürenin uzunluğundan ve düz bir anlatım tercih edilmesinden dolayı zaman zaman tempo düştü, dikkat dağıldı. Bütün karakterler ilk bölümden hikayeye dahil olsun düşüncesi senaryonun dağılmasına sebep oldu. Merak duygusuyla ekran karşısına geçen, görsel bir şölene dönüşen dövüş sahneleriyle seyirciyi ekrana yapıştıran Diriliş’in hikaye anlatma kısmına odaklanması gerekiyor. Çünkü senaryonun sürprizi yok, tahmin edilebilir, öngörülebilir bir hikayesi var. Sürenin uzunluğundan dolayı her bölüm yer verilecek dövüş ve savaş sahneleri bir süre sonra hep aynı şeyi izliyor hissi verecek. Öldürme sahneleri çok başarılı, gerçek izlenimi verse de, (+7) uyarısıyla prime time’da yayınlanan Diriliş, bizimkiler yapmış anlayışıyla çocukların rahatlıkla izleyebileceği bir dizi değil. Akıllı işaretin acilen gözden geçirilmesi gerekiyor.
Halime ile Ertuğrul’un kesişen hikayelerinin aşka dönüşümü, Kayı boyundan Osmanlı Beyliğine geçişte kilit bir öneme sahip. Kibrinin güdümüne giren Gündoğdu yerine mazlumun yanında olmayı tercih eden Ertuğrul’u halefi olarak işaret eden Süleyman Şah’ın rüyası da bir o kadar etkileyici idi. Birebir gerçeği görmek olarak yazılan rüya sahnelerinin aksine, rüyayı ehline anlatmalı ve yorumlatmalı sözüne hayat verdiği için senaristi ayrıca kutlamak gerek.