Reyting paneli değiştiğinden bu yana, yeni reyting panelinin kaliteden anlamadığı konusunda ısrarlı yorumlar yapılıyor. Reyting canavarı bir dizinin daha sonunu getirdi, mevcut reyting sistemine yenilmekten onur duyarım ifadeleri eşliğinde. Reyting canavarının başını yediği iddia edilen dizilerin bazıları final özürlü. 50 bölümün üzerine çıkan, hikayesi tükenen, yan hikayeler yeni karakterlerle başa dönüp, ikinci üçüncü baskı hikayeler anlatan dizilerin reytinginin düşmesi; tükendiklerini görmemeleri, bitirme kararı verememelerinden kaynaklanıyor. Kimi zaman fanların, kimi zaman yayıncı kanalın, kimi zaman da kendi içsel baskılarının neticesi olarak.
Yeni reyting paneli değil yaşanılan dizi kıyımının sebebi. Hem seyirciyi hem senaristleri tüketen uzun dizi süreleri. Bir saat dizinin özetini verdikten sonra saat dokuzda yeni bölüm başlıyor, gece yarısından sonra bitiyor.
Son üç yıl baz alındığında, bazı dizilerin başladıkları zaman aldıkları reytingle bugün aldıkları reyting arasındaki fark, her türlü başarısızlığın sebebi olarak işaret edilen yeni reyting paneli efsanesinin çöktüğünü net bir şekilde gözler önüne seriyor.
Medcezir; 13 Eylül 2013’de 5,46 ile başladı. Aynı gün yayına girdiği Kayıp’la yakın bir izlenme oranına sahipti, Kayıp, kanalın yanlış stratejisinin neticesi gün saat değişikliğine kurban verildi. 4. bölümde 8,11, 16. bölümde 11,68 ile çift haneyi gören Medcezir’e uzunca bir süre sektörün şifresini çözmüş muamelesi yapıldı. 38. bölümde 5,36 ile tatile çıktı. 66. bölümde aldığı reyting 3,82. Mira ile Yaman arasında bir ileri bir geri devam eden ilişki, Altınkoy’un Tozludere sakinlerinin işgaline uğraması yanında en büyük hata Selim Ender ilişkisinde yaşandı. Oyuncunun ayrılma kararı karaktere yansıtıldı, Ender Selim’i aldattı/aldatmadı ikilemini senaryo açısından verimli kılmaya çalışırken seyircisini kaybetti.
Kara Para Aşk; 12 Mart 2014’te 5,34 ile başladı, 5. bölümde 6,21’i gördü, 4,90’la 13. bölümde tatile çıktı. Yeni sezona 3,29’la başladı. 3-4 bandında gidip geldi bir ara 2,97’e kadar düştü, 40. bölüm reytingi 3,22. Geniş oyuncu kadrosuna rağmen hikayesini ileriye doğru geliştirememenin sancısını çekti Kara Para Aşk. Kara para aklamanın da organ ticaretinin de altını doldurmayı başaramadı. Bir dargın bir barışık devam eden Ömer Elif aşkında fanlar kaldı ekran başında.
Ulan İstanbul; Haziran 2014’te 4,12 ile başladı, 12. bölümde 5,56’yı gördü, sonrasında her geçen gün seyirci kaybetti, 33. bölümde 2,99 ile ekrandan internete geçiş yaptı. Reytingleri düşük olmasına rağmen internette bir milyon tık alması, 1,99 lira bedelle yüz bin kişi tıklasa yeter hesabıyla yeni bir maceraya girişti ama sonu hüsran oldu. İnternetteki ilk iki bölümün sponsorlu olması ümitleri yeşertse de para ödeyip izleyenlerin sayısının düşük olması dört bölümde bitirdi macerayı.
Tükenmiş, uzun zaman önce tekrara düşmüş bir hikayeyi televizyonda bedava iken seyretmeyenlerin, internette ücret ödeyerek seyretmesini beklemek ütopik bir yaklaşımdı. Ulan İstanbul en baştan 45 dakika olarak paralı bir platform olan Smart TV için üretilse meraklıları için de internette yayın yapsaydı belki dijital dizi dönemini başlatabilirdi.