Ne kadar kötülük o kadar reyting!

Her suçlunun altını kazıdığınızda insan çıkar. Hikayesine yakınlaştığınızda taciz tecavüz şiddete maruz kaldığına şahit olursunuz. Kim bu, kabadayı alemine nasıl girdi sorusunu sorduran Belgin’in hikayesinin detaylarına inildiğinde, acımasızlığının kökeninde yetimhanede henüz çocukken taciz edildiği ve bu tacize anne dediği kadının göz yumduğu açığa çıktı. Taciz edenle birlikte bu kadını bulmak ve öldürmek niyetindeydi. Nitekim Mahir’i kullanarak amacına ulaştı. Ki daha önce de Mahir’i kurtarmak için yılan Berdan’ı öldürmekte tereddüt etmemişti. Son günlerde tecavüzcüsünü öldüren kadınlara ceza verilmesin önerisi dolaşıyor sosyal medyada. İntikam almak zannedildiği gibi kişiye katarsis yaşatan ya da bilinçlendiren bir şey değildir. Hele ki cinayet işledikten sonra yan etkisi olmadan normal hayata dönmek hiç mümkün değildir. Yerli kurmacalar yan etkiyi yok sayarlar ama yabancı dizilerde resmi görevinde kendini ya da ortağını korumak için öldürmek zorunda kalan ajanların dahi yaşadığı yan etki anlatılır detaylı bir şekilde. 

Belgin, küçük yaşta hak etmediği acılar yaşamış, intikam ateşiyle kavrulmuş, intikamı uğruna emniyet müdürünün kendisini istismar etmesine müsaade etmiş bir kadın. Cinayetlerini işledi intikamını aldı ama o dünyanın dışına çıkmak için uğraşmak yerine, düşen reytinglere ilaç olsun diye mezarından kaldırılan dizinin kötüsü, tecavüzcü Turgut ile ortak iş yapmaya başladı. Yine kötülüğün temelinde Turgut ve Belgin’in aşkı var. Güya hedeflerine ulaşınca Turgut Feridesine Belgin Mahirine kavuşacak. Tecavüzcüsünden intikam almak için hayatını karartan Belgin bir başka tecavüzcüyle işbirliği yapmakta sakınca görmüyor. 

Ünlü işadamı karısını kumarda kaybetti başlığıyla sunulan, kardeş olmayı beceremediler düşman oldular cümlesiyle tanıtımını yapan Bedel bir psikopatın hikayesini ballandıra ballandıra anlatıyor. Bakıyorum dizi ile ilgili yorumlara oyuncunun göz doldurduğundan aşk üçgenindeki gerilimin çatışmanın ne kadar başarılı kurgulandığından bahsediliyor. 10 yaşında kıskançlık uğruna oldukça bilinçli bir şekilde abisini öldürdü Vedat. Kazara değil, oynarken değil, meraktan değil, bilinçli bir şekilde çekmeceden silahı aldı, öldürme niyetiyle ateş etti ve bir an bile pişmanlık hissetmedi. Yıllar sonra gurur duyarak anlattı yaptığını. Çocuk suçlularda hapishaneler çözüm değil ama karşımızda bir psikopat varsa eğer tedavi, tedavi mümkün değilse tecrit yoluna gidilmeli. Bakınız Amerika’da yaşanan olayda 12 yaşındaki iki kız çocuğu yetişkin gibi adam öldürmekten 60 yılla yargılanıyor.

Diziye dönersek bir çocuklarını mezara gönderen diğer çocuklarının katil olmasıyla yüzleşen aile olayı ört bas etti. Vedat, babasının gayri meşru oğlu Ali’nin sevdiği kızı Begüm’ü şantajla evlenmeye mecbur bıraktı,  sonra Ali’yi öldürme maksatlı uçurumdan aşağı attı. Her bölüm Vedat’ın Begüm’ü hileyle şantajla korkutarak elinde tutmasını sahip olmasını anlatan bir dizi Bedel. Ali ölmemişti zengin olarak döndü Begüm’den intikam almaya çalıştı ama pişman oldu falan filan. Bu hikaye neden yazılır, kanal ne kadar kötülük o kadar reyting formülüne neden müsaade eder? Haftalarca Begüm’e yaptığı işkenceler tehditler devam ettikten sonra ıslah mı olacak Vedat? Senarist kendince ıslah etmiş Begüm’e kör kütük aşık ama her türlü kötülüğü yapmaktan geri durmuyor. 

Uzun dizi sürelerinin geldiği son noktada tansiyon hiç düşmesin, aksiyon devam etsin izlenimi oluşsun diye şiddete teslim senaryolar yazılıyor. İlişkiler ağının girift olması karmaşık olması sırların olması önemli tansiyonun yüksek seyretmesi için. İlk on üç bölümde seyirciyi sırlı dünyasıyla tanıştıran Karagül’de tansiyon hiç düşmüyor aksiyon hiç bitmiyor! Karakterler sürekli birbiriyle iletişim içinde sürekli eteklerindeki taşları döküyor karşısındakine hesap soruyor. İki bölümde bir karakterler karşı karşıya geliyor ve birbirine hesap soruyor. Sürekli herkesin birbiriyle iletişim içinde olduğu, hesap sorduğu, içini döktüğü senaryoları ayakta tutan şey ise açığa çıkmasın diye uğruna cinayet işlenen sırlar. 

Her konu üzerinde tekrar ve tekrar konuşulmak için vardır. Gerçek yaşamda sessizliğin acısını çeken seyirci tanık oldukları ışığında kendisini seslendirir. Çözemediği sorunların konuşamadığı konuların ekranda kendi adına çözümlendiğini düşünür. Diziler seyircisinin kaçış noktasıdır. Bu sebepten nitelik içerik önemlidir. Ne anlattığınız neden anlattığınız büyük önem arz eder.