Lotus Notes çalışanları sosyalleştiriyor

Melih Bayram Dede Yeni Şafak
Lotus Notes çalışanları sosyalleştiriyor
IBM Lotus, Notes yazılımı ile kullanıcıları sosyal ağlara bağlıyor. Yeni Widget'lar Notes ara yüzü üzerinden LinkedIn ve TripIt siteleri ile sosyalleştirip, seyahatlerini organize edebilmelerini sağlıyor.

Dünyanın en büyük teknoloji firmalarından IBM, Lotus markasının içerisinde yer alan ve dünya üzerinde milyonlarca kişi tarafından tercih edilen Notes'u yeni uygulamalarla zenginleştiriyor. Geçtiğimiz ay Notes'un 8.5.1 sürümünü tanıtan firma, yaptığı açıklamayla yeni bir uygulamayı duyurdu. LinkedIn ve TripIt gibi popüler internet sitelerinin içeriklerine tek bir sayfada ulaşılması bundan sonra mümkün olacak.

LinkedIn dünya üzerinde 200 ülkede 43 milyon kullanıcıya sahip profesyonel olarak kullanılan sosyal bir ağ olarak tanınmaktadır. Lotus Notes kullanıcıları bundan sonra profesyonel ağlarında yaşanan gelişmeleri kullanıcı ekranı üzerinden takip edilebiliyor.

Sadece tek bir tıkla arama yapılabilirken, profiller de yine aynı pencereden incelenebiliyor. Dünyanın en popüler turizm sitelerinin arasında yer alan TripIt de yine widget aracılığı ile Lotus Notes'a entegre olmuş durumda. Kullanıcılar seyahatlerini başka bir siteye gitmeden organize edebiliyor ve hatırlatmaları takip edebiliyor.

IBM, Lotus Notes'un son sürümünü blog ve sosyal ağ sitelerinden gelen öneriler ışığında hazırladı. Yüzlerce öneriyi süzgeçinden geçiren firma, daha akıllı çalışmak isteyen bu kişilerin isteklerine kulak verdi ve değişiklikleri tamamladı.

Bu sürümle beraber kullanıcılar daha az zamanda daha çok kontak ismini inceleyebiliyor ve takvimlerine ulaşabiliyor. Bunun yanında 8.5.1 sürümünde Lotus Lotus Symphony 1.3 eklentisini de entegre etti. Böylece çalışanlar mobil cihazlarından ofiste kullanılan birçok dosyayı açabilecek.

Konu hakkında yorum yapan IBM Lotus Ürün Yöneticisi Ülkü Ceylan şunları söylüuor:

“Lotus Notes, daha akıllı çalışmak isteyen şirketler için giderek kendini çeşitlendiren bir yapıya sahip. IBM olarak temel stratejimiz müşterilerimizin bugün yaptıkları tercihin, ileride yapacakları tercihleri kısıtlamamasını temel alıyor. Firmalar ihtiyaçlarına göre bu ufak uygulamaları kolayca sistemlerine entegre edebiliyor.”