T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
6 5 7 ' L İ L E R   A İ L E S İ 27 OCAK 2006 CUMA
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Bugünkü Yeni Şafak
 
  657'liler Ailesi
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  İzdüşüm
  Kültür-Sanat
  Nar-ı Beyza
  Okur Sözcüsü
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
  Bize Yazın
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv

  Yeni Şafak'ta Ara
 

Devlet Personel Uzmanlığı

Devlet Personel Başkanlığı, 1960'lı yıllarda, kamu personel yönetimine yön verilmek üzere kurulmuştur. Tüm hükümetler döneminde önemli görevler üstlenen Başkanlık son birkaç yıldır, önemli projelerin de yönlendiricisi konumunda...

Özelleştirilen kamu kurumlarındaki personelin diğer kamu kurumlarına nakli, hükümet ile sendikalar arasında yılda bir kez yapılan toplu görüşmelerin koordine edilmesi, merkezi memur yerleştirmeleri ve görevde yükselme uygulamaları Başkanlığın son birkaç yıldır üstlendiği önemli görevlerdendir.

Ancak, bu önemli görevlerin bir çoğuna ilişkin alt yapı önceki dönemlerde kurulmuş olup, AK Parti hükümeti dönemine damgasını vuracak yeni bir proje bulunmamaktadır. Sadece eski projeler devam ettirilmektedir.

İki örnek yeterli olur diye düşünüyoruz: Birincisi; Başkanlığın, en önemli görevlerinden birisi olan sorun çözme fonksiyonundan uzaklaşmasıdır. Kamu kurumlarının görüş talepleri, madde hükümlerinin alt alta yazılmasından ibaret yazılarla cevaplanmaktadır. İkincisi ise; en önemli projelerden birisi olan ve Devlet Personel Başkanlığının merkezinde bulunması gerektiği kamu personel reformunun, adı geçen Başkanlıkta değil Başbakanlıkta yürütülmesi...

Başkanlığın son üç yıldır içine girmiş olduğu bu rehavet ve fonksiyonsuzluk hem Başkanlık uzmanlarını hem de tüm kamu yönetimini etkilemektedir.

Başkanlık uzmanları etkilenmektedir; zira Kurumun belkemiğini oluşturan Devlet Personel Uzmanları motivasyonsuzluktan dolayı yeni proje üretememekte, iş yapmamayı içeren ruhu içselleştirmekte veya verimli olabileceğini düşündüğü diğer kamu kurumlarına geçmektedir. Bugün, diğer kamu kurumlarında etkin pozisyonda görev alan Devlet Personel Uzmanlarının sayısı, tarihinin en yüksek seviyesindedir.

Kamu yönetimi etkilenmektedir; çünkü görüş için başvurulan Başkanlık sorunları çözmemekte, mevcut sorunların çözümüne dair yeni proje de ortaya çıkarmamaktadır.

Kamu reformu kapsamında gerek personel konularında gerekse de teşkilat kanunlarında yapılan değişikliklerin lokomotifi olması gereken Başkanlık, bu asli görevlerini yerine getirmekten uzak olduğu için, üç buçuk yıla yakın bir zamandır bir çok reform girişimi akim kalmıştır.

"657'liler Ailesi" köşesi yazarı olarak naçizane önerilerimiz şunlardır:

1- Öncelikle kariyer meslek kapsamında olan Devlet Personel Uzmanlarının ek gösterge ve makam tazminatlarının, diğer kariyer meslek uzmanları ile (Başbakanlık, DPT, Hazine) eşitlenmesi yararlı olacaktır. Bu iyileştirmenin Devlet Personel Uzmanlarına hiçbir mali katkısı bulunmamaktadır. Hatta söz konusu değişikliğin yapılması halinde, emeklilik keseneği artacağı için, maaşları dahi bir miktar düşecektir. Ek gösterge ve makam tazminatına ilişkin düzenlemenin yapılması halinde kurumda emekliliği gelip de hala emekli olmayan uzmanların emekli olması sağlanacaktır. Bu düzenleme Devlet Personel Uzmanları üzerindeki, ayrımcılık hissi yaratan psikolojik blokajı kaldıracaktır.

2- Başkanlık karar alma kabiliyetine sahip olduğunu gösterir bir idari yapıya kavuşmalıdır. Bunun için üst yönetim yapısında ciddi değişiklikler yapılmalıdır. Yanlış yapmaktan korkmayan idari mekanizmalar ile kuruma bir gelecek vizyonu çizilmelidir.

3- Kamu personel yönetimi uygulama farklılıkları nedeniyle içinden çıkılamaz haldedir. Maaş, teşkilat ve özlük haklarında yaşanan karmaşanın sona erdirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle Başkanlığın konumunun daha etkin bir hale getirilmesi gerekmektedir.

Devlet Personel Başkanlığının ve Devlet Personel Uzmanlarının etkin hale getirilmesi, günü kurtaran düzenlemelerle içinden çıkılmaz bir hale gelen kamu personel yönetimi açısından oldukça yararlı olacaktır.

Hazırlayan: Ahmet Ünlü
( memurlar.net editörü )

Faks: (0312) 472 68 80

Geri dön   Mesaj gönder   Yazdır   Yukarı


ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Kültür | Spor | Yazarlar
Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi