YeniSafak.com “ Türkiye'nin birikimi... ” Yazarlar

 
Ana Sayfa...
Gündem'den...
Politika'dan...
Ekonomiden...
Dünya'dan...
Kültür'den...
Yazarlar'dan
Spor'dan

  Arşivden Arama

  I Explorer Kullanıcıları, TIKLAYIN.

 

Estetik yoksunu reklamlar!

Televizyonda gece yarısından sonra ya da sabahın erken saatlerinde ekrana gelen ve neredeyse dizi film uzunluğundaki yayın süresiyle bilindik reklam tanımının dışına çıkan ürün tanıtımları izleyenlerin ilgisini çekmiştir mutlaka. Hani şu, çoğu zaman bir zayıflama aleti ya da küçük mutfak eşyalarının özelliklerini sıralayan estetik yoksunu reklamlar...

Bir eşofmanla nasıl zayıflanabileceğini mucizeymiş edasıyla sunan reklamlardan tutun da başaramadığı tek şey yemeği masaya servis yapmak olan ızgaralara, titiz bir evkadını marifetlerine sahip olan toz alma aletine ya da inanılmaz özellikleri bulunan yapıştırıcılara kadar her türlü ürünün tanıtımı saatlerce yayınlanıyor televizyonda.

Televizyon reklamları, müzik, tiyatro, tasvir, mizah, şöhret başta olmak üzere bütün gösteri sanatlarını birbiriyle kenetlenircesine biraraya getirerek ve görüntünün, onunla bütünleşen sözlerin, defalarca izlendikten sonra bile bıktırmadan tekrar izlenebilecek bir görselliğe sahip oluşuyla zihinlerde yer tutar. Günümüzde hiçbir reklam türü, bu özellikleri bünyesinde bulunduran tv reklamı kadar etkin ve yaygın olma işlevine sahip değildir.

İşte yukarıda bahsettiğimiz reklam filmlerinde 'reklam'ın vazgeçilmez ögesi olan 'estetik' kaygısının esamesi bile okunmuyor. Bu filmlerde tüketilecek ürünle ilgili göstermelik bilgiler verilmesine rağmen asıl amaç olarak 'tüketicinin kendini değerli hissetmesi' karşımıza çıkıyor. Tabi olarak bunlar hiçbir zaman tüketicinin 'anlayış' sahasında olup bitmiyor. Psikodramalarla yatıştırılan bir hasta durumundaki tüketiciye, bu tür reklamlar yoluyla 'terapi'ler uygulanıyor ve sonunda amaç gerçekleşiyor, 'mal' satıyor.

Reklamcılığın yasalarından biri olan 'kısa ifade tarzı'nın da dışına çıkan, bol diyalog ve görüntüyle diğerlerinden daha etkili hale gelen bu reklamlar, bütün sorunların teknoloji ve kimyanın müdahelesiyle hızla çözülebileceğini salık veriyorlar bize. Yine de uzun bir reklam filmi ve estetik yoksunu abartılmış süslemelerle gece yarısından sonra hemen bütün tv kanallarını parselleyen ve tv'yi izlenemez hale getiren bu reklamlardan ne zaman kurtulacağımızı merak etmiyor değilim.


Faks: +90 (212) 613 14 92 - 93
5 Haziran 2000


Kağıda basmak için tıklayın.

 


Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Kültür | Yazarlar | Spor | Bilişim
İnteraktif: Mesaj Formu | ABONE FORMU | İNTERNET TARAMA FORMU | KÜNYE | ARŞİV

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
© ALL RIGHTS RESERVED

Bu sitenin tasarım ve inşası, İNTERNET yayını ve tanıtımı, TALLANDTHIN Web tarafından yapılmaktadır. İçerik ve güncelleme Yeni Şafak Gazetesi İnternet Servisi tarafından gerçekleştirilmektir. Lütfen siteyle ilgili problemleri webmaster@tallandthin.com adresine bildiriniz...