Bugünkü Yeni Şafak |
|
|
yatırım yapanlar hapsetti Turizmciler, kum-deniz-otel üçgenine hapsolan ülke turizminin Türkiye'yi 'ucuz sahil ülkesi' haline getirdiğini söyledi. Turizm acentaları, kültürel zenginliklerin pazarlanmasının mağazacılara bırakıldığını kaydetti.
MURAT PALAVAR / İSTANBUL
Baracuda Tur Yönetim Kurulu Başkanı Cem Polatoğlu, Anadolu'nun kültür ve doğa güzelliğinin değerlendirilememesinin altındaki tek neden olarak, turizmi yönetenlerin geleceğe dönük çalışma yapmamasını gösterdi. Polatoğlu "Devletin bir 'master planı', olmadığından teşvik, yatırım, turizme tahsis edilen bölgeleri ve tanıtım açısından yanlış bir yaklaşım içinde olundu. Haksız rekabete yol açabilecek bir şekilde bazı kuruluşlar desteklendi" dedi. Sahiller betonlaştı
Polatoğlu, ülkemiz kıyılarının betonlaşması ve oteller etrafındaki çarpık yapılaşmanın temelinde de yine plansız bir turizm anlayışının olduğunu söyledi. Essa Turizmin sahibi Çetin Alp ies Türkiye turizmi içinde kentlerin payınının giderek attığına dikkat çekerek şunları söyledi: "Antalya'nın payı yüzde 40, Ege kıyılarının payı yüzde 20, İstanbul'un payı ise yüzde 20'idir. Yakında Antalya yüzde 50'yi aşacak. Türkiye için ìucuz turizm ülkesi" imajı oluşturmuş, 5 yıldızlı oteller 10-15 dolara kiralanmış, çok sayıda yerli tur operatörünü yabancılar satın almış, sektörde çalışanların ücretleri, kârları, gelirleri düşmüş" dedi. Allegro Tour'dan Adil Akbaşoğlu, bu plansız gelişmeye, turizme yalnız dış ticaret açığını kapatıcı, döviz getirici bir öğe olarak bakılmasının, tanıtım, pazarlama, yatırım ve teşvik alanlarında güneş-deniz-kum hedefli kitle turizmine ağırlık verilmesinin sebep olduğunu kaydetti.
|
|