T Ü R K İ Y E ' N İ N B İ R İ K İ M İ |
||
E K O N O M İ | 17 MART 2006 CUMA | ||
|
Unilever: Şirket alımı için hazır hale geldik
Omo, Sana, Lipton ve Algida gibi markaların sahibi İngiliz - Hollanda ortaklığı Unilever, 2005'de Türkiye pazarında dolar bazında yüzde 27 büyümeyle altın yılını yaşarken, yerel şirket alımlarına da hazır hale geldiğini açıkladı. Dünya genelinde 40 milyar euro cirosu bulunan Unilever'in faaliyet gösterdiği ülkeler arasında Türkiye ve Brezilya pazarının geçen yıl büyüme şampiyonu olduğunu söyleyen Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, 54 yıldır Türkiye'de faaliyet gösteren şirketin 2005'de en iyi yılını yaşadığını belirterek, "Şirket lokal bir şirket alımını ciddi olarak düşünecek hale geldi" dedi. Şirketin Türkiye ayağı olarak 2005'de 1 milyar dolar olan ciroyu, 2006 sonunda yüzde 20 büyümeyle 1 milyar euroya çıkarmak istediklerini kaydeden Karaca, Türkiye'de 16 ana marka, 7 fabrika ve 3 bin çalışanla hizmet verdiklerini anlattı. Karaca, bu yıl sonunda Türkiye'den 100 milyon dolarlık ihracat gerçekleştireceklerini de belirtti. YUMURTALAR UNAKITAN'DAN İzzet Karaca, Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'ın oğlunun sahibi olduğu pastörize yumurta şirketinden alım yapıp yapmadıkları ile ilgili bir soru üzerine, Knorr serisinde çorbalar ve bulyon için pastörize yumurta alımını yılllardır iki şirketten yaptıklarını, bunlardan birinin de Maliye Bakanı'nın oğlunun şirketi olduğunu söyledi. Karaca, "Bizim için yeni birşey değil. Yıllardır iki şirketten alım yapıyoruz. Bu şirketlerden biri de bakanımızın oğlunun şirketi. 4-5 yıldır birlikte çalışıyoruz" açıklaması yaptı.
|
|
Ana Sayfa |
Gündem |
Politika |
Ekonomi |
Dünya |
Aktüel |
Spor |
Yazarlar Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın |
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi |