T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
S A Ğ L I K 8 TEMMUZ 2006 CUMARTESİ
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Yurt Haberler
  Bugünkü Yeni Şafak
 
 
 
  657'liler Ailesi
  Ankara'da Şafak
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  İzdüşüm
  Kültür-Sanat
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
  Bize Yazın
  İnsan Kaynakları
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv

  Yeni Şafak'ta Ara
 

Sigara şirketlerinin hedefi gençler...

Türk Kanser Araştırma ve Savaş Kurumu Adana Şube Başkanı Bal, sigara şirketlerinin 20 yaş öncesi gençleri hedef aldığını ve bu sayede kazançlarını arttırmayı amaçladıklarını söyledi

Sigara şirketlerinin en büyük hedefinin 20 yaş öncesi gençler olduğu ve devamlı müşterileri yapmak için çalışmalar yaptıkları ifade edildi. Türk Kanser Araştırma ve Savaş Kurumu Adana Şube Başkanı Dr. Nebil Bal, son 20 yılda Türkiye'de tüketimi yüzde 80 oranında artan sigaranın içerisinde 4 binden fazla kimyasal maddenin bulunduğunu anımsatarak, vücuttaki tüm sistem ve organlara zarar verdiğinin artık herkes tarafından bilindiğini vurguladı.

Sigara içerisindeki en tehlikeli maddelerin nikotin, karbonmonoksit ve katran olduğunu ifade eden Bal, "Sigara içen insanlarda esrar, kokain ve alkol gibi diğer zararlı alışkanlıkların bağımlılığı daha sık görülüyor" dedi.

KULLANMA YAŞI DÜŞTÜ

Bal, Türkiye'de her yıl 100 bin kişinin genç yaşta sigaraya bağlı hastalıklar nedeniyle öldüğüne dikkati çekerek, sigaraya başlama yaşının da 10'a kadar düştüğünü vurguladı. Sigara şirketlerinin en büyük hedefinin 20 yaş öncesi gençler olduğunu anlatan Bal, şöyle konuştu:

"Bu gençleri devamlı müşterileri yapmak istemektedirler. Bu nedenle bilinçlendirmeye öncelikle gençlerden başlamalıyız. Sigara bağımlılığından korunma önlemleri, ilköğretim çağından itibaren anlatılmalı. Çocukların, vücutlarının son derece sağlam bir mekanizma olduğu ama sigara ve diğer uyuşturucuların sağlıklarını bozup vücutlarını güçsüz düşüreceği konusunda bilinçlendirilmesi gerekiyor."

KAZANÇ, SAĞLIĞIN ÖNÜNE GEÇİYOR

Bal, sigara endüstrisinin, maddi kazançlarını insanların hayatlarından, gelecek nesillerin sağlıklarından daha ön sıralarda tutarak, ileriki dönemlerde ekonomik kazançlarını daha da çok arttırabileceklerinin planlarını yaptıklarını savundu. Günümüzde sigara şirketlerinin "hafif", "yumuşak" veya "az katranlı" gibi yeni çeşitlerle daha fazla yayılmaya çalıştıklarını kaydeden Bal, şunları söyledi: "Bu yeni çeşitler, oldukça popüler hale gelmiş ve satışlarda artmalar saptanmıştır. Sigara şirketleri, sağlıklarından endişe eden sigara içicilerini bu yeni ürünlerin güvenli olduğu konusunda ikna etmişler ve kendilerine güvenmelerini sağlamışlardır."

Süslü paketlerle kandırıyorlar

Bal, "Şirketler eski ve yeni müşterilerini, sinsice ve aldatmaca dolu reklamlarla, meyve ve çiçek isimleri gibi sağlıkla ilgili güzel mesajlar veren isimlerle adlandırıp maskeleyerek, göz alıcı güzel ambalajlarla kandırıp, kazançlarını artırmayı hedefliyorlar" dedi. Dr. Bal, eğitimcilerin, sorumlu kamu yetkilileri ve sivil toplum örgütlerinin, gençler başta olmak üzere tüm insanların sağlığını tehdit eden sigara alışkanlığı konusunda ortak hareket etmeleri gerektiğini söyledi.

Geri dön   Yazdır   Yukarı


ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Aktüel | Spor | Yazarlar
Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi