T Ü R K İ Y E ' N İ N    B İ R İ K İ M İ
E K O N O M İ 16 TEMMUZ 2006 PAZAR
  Ana Sayfa
  Gündem
  Politika
  Ekonomi
  Dünya
  Aktüel
  Spor
  Yazarlar
  Televizyon
  Sağlık
  Yurt Haberler
  Son Dakika
 
 
 
  657'liler Ailesi
  Ankara'da Şafak
  Bilişim
  Çalışanın Sesi
  Diziler
  Düşünce Gündemi
  İzdüşüm
  Kültür-Sanat
  Röportaj
  Sinema
  Yemek
  Zamanda Yolculuk
 
  Bize Yazın
  İnsan Kaynakları
  Abone Formu
  Temsilcilikler
  Reklam
  Künye
 
  Arşiv
  Favorilere Ekle
  Giriş sayfası yap

  Yeni Şafak'ta Ara
 

İŞ'İN SIRRI
Yaşar SÜNGÜ

Ya farklılaşacaksın ya da öleceksin

Maddi hayata kendilerini kaptıranlar deniz suyu içenlere benzerler, içtikçe susuzlukları artar.
Muhittin-i Arabi

Küreselleşme Sovyetler Birliği'nin çöküşü ve Berlin Duvarı'nın yıkılmasıyla başladı. Yeni dünya ekonomisinde artan rekabet ve azalan kâr süreci başlayınca dünyanın bütün yerel üreticileri küresel imalatçı oldu. Bunun sonucunda "farklılık" rekabette en belirleyici özellik haline geldi.

Tüketicilerin yeni eğilimlerini belirlemek için 2006 yılında yapılan uluslararası bir araştırmanın sonuçlarına göre önümüzdeki dönemde küresel marka yerine yerel markalar ve otantik ürünler tercih edilecek.

Kişiye göre özel hizetler öne çıktı. İş dünyasının bundan sonraki yeni sloganı şöyle: "Ya farklılaşacaksın ya da öleceksin".

Avrupalı ve ABD'li devler arasında Çin ve Hindistan'a bugün Chindia deniliyor.

Peki Türkiye'nin küresel ekonomideki yeri ne?

Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) dün İstanbul Swiss Otel'de Avrupalı genç işadamlarına Türkiye'deki ekonomik fırsatları ve yatırım ortamını tanıtırken bu soruya cevap arandı.

YES/TÜGİAD Başkanı Murat Saraylı'nın açılışını yaptığı toplantıda UTİKAD Başkanı Ayşe Nur Esin, Türkiye'nin lojistik bir üs olduğunu, UNİTİM Holding CEO'su Cem Eriç, pera- kende sektörünü, Çalık Holding Enerji Grubu Koordinatörü Fatih Öcal, enerjide Türkiye'nin yerini, Fiat Oto'nun CEO'su Alfredo Altavilla da Türkiye'nin yatırım potansiyeli ile güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirdi.

Nüfusunun yüzde 66'sı 34 yaşın altında olan Türkiye, ABD ve Avrupalı devleri birer birer Türkiye'ye çekiyor.

1989 yılında 3 alışveriş merkezi varken bu sayı 1990-2000 yılları arasında 31'e, 2000 yılından 2006 yılına kadar ise 103'e ulaştı.

Alfredo Altavilla, gelişen pazarlar içinde otomotiv sektörü ile Türkiye'yi şöyle değerlendirdi:

1983 yılında Turgut

Özal ile liberalizasyon başladı. 2002 yılında yapılan seçim sonunda tek parti iktidarı ile iş dünyası 3 verimli yıl yaşadı.

Kişi başına milli gelir 3 bin dolardan 5 bin dolara yükseldi.

Büyük şoklar geçmişte kaldı.

Kişi başı 4 bin dolar gelir otomotiv sektörünü o ülkeye çekmesi için yeterlidir. Çünkü 4 bin dolarlık bir gelir seviyesi insanları araba almaya yöneltir. Türkiye'nin zayıf ve gelişti-rilmesi gereken 3 yanı ise Güven, İstikrar ve Şeffaflık. Bu 3 konuda AK Parti hükümeti çok yol aldı ancak hâlâ bu alanda eksiklik gözüküyor.

Türkiye'de her seçim sonrası bir yılı oturarak geçirmek zorunda kaldıklarını belirten Altavilla, 2007 yılında yapılacak seçimin de ekonomideki gidişatı frenlemesinden endişe ediyor.

Çin'in dünya ticaret kurallarını dinlemeyerek ülkesi için neyi doğru görüyorsa onu yaptığına dikkat çeken Altavilla, Türkiye'nin de uluslararası kuruluşlar karşısında Çin gibi davranmasını öneriyor.

IMF ile kavga etmemek için teşvikten vazgeçmemesini isteyen Altavilla konuşmasını şu cümle ile bitiriyor: Bu ülkeye inancımız çok yüksek

Evet. Ancak sorun Türkiye'ye olan güvende değil ki; sorun, ülkeye olan güvenle, ülkeyi idare edenlere olan güvenin aynı paralelde olmaması.

Türkiye'nin 5 güçlü yanı

  • Türkiye 72 milyon genç nüfusla dünyanın en büyük ve en çekici pazarı.
  • Türk insanı birçok ülke insanında birarada olmayan özelliklere sahip; başarılı, esnek, çalışkan ve uyumlu.
  • Nedenini bilmiyorum ama Türkler krizlerden çıkma konusunda çok başarılı.
  • AB yolunda hızlı bir sürecin içinde olması onu güçlü kılıyor.
  • Coğrafi açıdan çevresindeki ülkelerden avantajlı.

    ÇEKİRDEK

    Para insanı değiştirmez, sadece maskesini düşürür. Marie-Jeanne Riccoboni

    Avrupalı Genç İşadamları bu yıl İstanbul'da buluştu

    Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Başkanı Murat Saraylı Avrupalı genç işadamlarını 14-15 Temmuz'da İstanbul'da buluşturarak, Türkiye'deki ekonomik fırsatları ve yatırım ortamını tanıttı.

    TÜGİAD'ın 2 yıldır başkanlığını yürüttüğü YES'in (Avrupa Genç İşadamları Dernekleri Konfederasyonu) Başkanlar ve Yürütme Kurulu toplantısına 13 Avrupa ülkesindeki 37.500 üyeyi kapsayan genç işadamı derneklerinin başkan, yönetici ve üyeleri katıldı.

    Swissotel'de düzenlenecek toplantının konukları arasında İtalya Confindustira Genç Girişimciler Başkanı ve Vespa - Piaggio - Aprilia gibi motorsiklet markalarını üreten Colaninno Grubu'nun sahiplerinden Matteo Colaninno ve YES eski başkanlarından Alman unlu mamuller fabrikası Kronenbrot sahibi Wolfgang Mainz gibi Avrupa'nın önde gelen firmalarının temsilcileri de bulundu.

    İş'in sırrı O'nda

    İltimas tekliflerini kabul etmedi

    İslam'ın ilk büyük meydan sınavı Bedir'e doğru yol alınmaktadır.
    Deve azdır, ancak 3 kişiye bir tane düşer ve sırayla binilir.
    Hz Muhammed ile aynı deveyi paylaşan arkadaşları kendi haklarından gönüllü olarak vazgeçerler.
    Sürekli O'nun binmesini isterler.
    O ise kabul etmez:
    -"Siz" der.
    -"Benden daha güçlü değilsiniz. Kaldı ki ben de sizin kadar sevap kazanmaya muhtacım."

    İŞ DÜNYASINDAN

    Engelli çocuklara kitap okuyacaklar

    DHL Müşteri İlişkileri/Call Center çalışanları seslerini doğru kullanma konusundaki uzmanlıklarının toplumsal bir faydaya dönüşmesi için harekete geçiyor
    Daha önce Beyoğlu Kaymakamlığı Sosyal Yardım Mağazası ve Teodora Çocuk Hizmetleri Vakfı'na destek veren DHL Gönüllüleri; şimdi de görme engelli çocuklar için 'kitap okuma projesi'ne önderlik yapacak.
    Beyazıt Kütüphanesi ile ortaklaşa bir çalışma başlatan DHL Gönüllüleri çatısı altında müşteri ilişkilerinden 2 bölüm şefinin liderliğinde toplam 24 Müşteri İlişkileri / Call Center çalışanı projeye aktif olarak katılacak.

    Geri dön   Yazdır   Yukarı


  • ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği

    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Aktüel | Spor | Yazarlar
    Televizyon | Sağlık | Bilişim | Diziler | Künye | Arşiv | Bize Yazın
    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © Yeni Şafak
    Tasarım ve içerik yönetimi: Yeni Şafak İnternet Servisi