Türkiye'nin birikimi... | ||
|
Otomotiv sektörünün yerli devleri arasında "üretim", "istihdam" ve "pazar payı" açısından önemli bir yeri bulunan OYAK Renault ve TOFAŞ, kriz döneminin izlerini silmeye başlarken, TOFAŞ'ın "Marea ve Brava" modellerinde "talep patlaması" nedeniyle yaklaşık iki ay süre veriliyor. Renault'un tüm modellerinde, müşterilere en az iki haftalık bekleme süresi verildiğine dikkati çeken yetkililer, Renault'un hafif ticari araç sınıfında ürettiği ithal modeli Kango Diesel'de bekleme süresinin 1,5 ayı bulduğunu kaydettiler. Türkiye'deki toplam pazar payının 500 bin otomobil olarak kabul edildiği dikkate alınacak olursa, 2000 yılı verilerine göre, Oyak Renault bu pazarın yüzde 24,4'ünü, TOFAŞ yüzde 18,6'sını elinde bulunduruyor.
Sıra tüm modeller içinTOFAŞ Bursa Oto yetkilileri de, sıra beklemenin tüm modeller için geçerli olduğunu ancak, performansı ve dizaynı ile müşterilerin en fazla talep ettikleri Brava ile Marea modelinde, bekleme süresinin iki ayı bulduğunu bildirdiler. Bursa Oto vasıtasıyla sadece mayıs ayında satılan otomobil sayısının 370 olduğu kaydedildi. Otomotiv sektöründeki talep artışı, istihdamı da olumlu yönde etkiledi. Türk Metal Sendikası Bursa Şubesi Başkanı Sabri Özdemir, son 2,5 ay içerisinde alınan yeni işçi sayısının bin 200'e ulaştığını ve fabrikadaki toplam işçinin 4 bin 350'ye ulaştığını kaydetti. Yeni işçi alımına gitmeyen OYAK Renault, talebi fazla mesai uygulamasına devam ederek karşılıyor.
|
|
Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Kültür | Yazarlar | Spor | Bilişim |
İnteraktif: Mesaj Formu | ABONE FORMU | İNTERNET TARAMA FORMU | KÜNYE | ARŞİV |
|