AYDINLIK TÜRKİYE'NİN HABERCİSİ

E K O N O M İ
Müşteri, velinimet olduğunu bilmiyor

Müşteriye "Alacaksan al, bizi meşgul etme", bozuk para vermeyenlere "Git bozdur, gel" diyen esnafa 85 ile 525 milyon ceza veriliyor, ancak, bundan ne vatandaş haberdar, ne de esnaf odalarının haberdar etmeye niyeti var.

  • GÜLDEN TÜMER / İSTANBUL
    30 yıldır yürürlükte olan , 5 yıl önce de güncellenen Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Disiplin Kurulu Yönetmeliği'ne göre, müşteriye "Alacaksan al, bizi meşgul etme", bozuk para vermeyenlere "Git bozdur, gel" diyen esnafa eylemine göre, 85 ila 525 milyon ceza var. Ama uygulanmıyor. Nedeni ise, Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Kemal Özer'e göre oy kaygısı.

    Özer, meslek odalarının, bir sonraki seçimlerde tekrar seçilmek için, gelen şikeyetler hakkında işlem yapmadıklarını ve bu konuda kamuoyunu bilgilendirmek adına hiçbir faaliyet göstermediklerini iddia ederek, "Odalar ceza vermekte çekimser kalabiliyor. Bu nedenle şikayetçiler tüketici hakları derneklerine de başvurmalı. Biz şikayetleri takip ediyoruz" diyor.

    Kemal Özer, kuru temizlemecilerine elbiseyi ütülerken yakmasının, yıkarken boyasını çıkarmasının, berberin müşterisini traş ederken yüzünü kesmesinin veya saçını müşterinin istediğinden daha kısa kesmesinin, bozuk para vermeyen müşteriye 'git bozdur gel' demenin 507 Sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Kanunu'nun 30. maddesi gereğince suç olduğunu söyledi. Özer, buna karşın, tüketicilerin çoğunun bu kanunu bilmediğini, bilenlerin ise bir sonuç çıkmayacağı düşüncesiyle gerekli birimlere şikayetlerini bildirmediğini söyledi.

    Özer, kanunu kamuoyuna duyurmanın bir tüketici derneği olarak görevleri olduğunu söyleyerek, "Herkes üzerine düşen görevi yapmalı, özellikle vatandaştan şikayetlerini dile getirmelerini istiyoruz. Sorunlar ancak bu şekilde ortadan kalkacaktır" diyor.

    Kanundan haberim yok

    Bu arada Onur Kuaför'de çalışan berber Salih Polat, bu kanunu daha önce hiç duymadığını belirtiyor. Böyle bir kanundan haberdar olmadan da ellerinden gelen en iyi şekilde işlerini yaptıklarını anlatan Polat, "Biz dikkatsiz olsak zaten o müşteri bunu farkeder ve bir daha gelmez" diyor. Minibüs şöförü Şeref Konuralp de müşteriye iyi davranmaya özen gösterdiklerini belirterek, "Müşteriye karşı saygısızlık etmiyoruz. Bir sefere çıkıyoruz, binen 5. kişi de 20 milyon uzatırsa canımız sıkılabiliyor. 'bozuk para yok mu?' diyoruz. Ama kimsenin kimseye hakaret etmeye hakkı yok. Sonuçta biz de tüketiciyiz" diye konuşuyor.



  • 29 Ağustos 2004
    Pazar
     
    Künye
    Temsilcilikler
    Abone Formu
    Mesaj Formu
    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya
    Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon | Hayat | Arşiv
    Bilişim
    | Dizi | Çocuk

    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
    © ALL RIGHTS RESERVED