AYDINLIK TÜRKİYE'NİN HABERCİSİ |
||
Bugünkü Yeni Şafak |
|
|
Rusya Devlet Başkanı Putin'in gündemindeki konulardan birisi boğazlarından petrolün taşınması.
BİLAL ÇETİN / ANKARA
Bu gidişle 365 gün petrol geçişi olur Kafkasya ve Orta Asya petrollerinin boğazlar yoluyla taşınmak istendiği hatırlatalan bilgi notunda şu bilgilere yer verildi "Yapılan bir hesaplamaya göre 2010 yılında 110 milyon ton Hazar petrolünün Türk Boğazları'ndan geçirilmesi halinde, bütün Karadeniz ülkeleri için tek deniz çıkış yolu olan Türk Boğazları 365 gün boyunca sadece petrol taşımacılığına tahsis edilecektir." İstanbul ve Çanakakle Boğazı'ndan tehlikeli yük taşıyan gemilerde artış bulunduğu belirtilen bilgi notunda, bu gemilerin sayısının artmasının Boğazlar'da meydana gelebilecek kazalardaki hasarı arttıracağına dikkat çekildi. Boğazlardaki deniz kazaları
İndipendenta (1979) çatışma sonucu 43 ölü. Yaklaşık 20.000 ton petrol denize aktı ve 50.000 tonu da yandı.
Unirea (1982)- İnfilak ederek battı. 66.400 ton petrol denize yayıldı.
Nassia ve Shipbroker (1994) adlı gemiler Rumelihisarında çatışması sonucu yangın meydana geldi. 27 kişi hayatını kaybederken, 10.000 ton petrol denize yayıldı.
TPAO (1997) Pendik Tersanesinde bakım onarım sırasında yandı. 1500 ton fuel-oil denize yayıldı.
Volganeft 248 ( 29 Aralık 1999) Hava muhalefeti sebebi ile Florya açıklarında ikiye ayrılan geminin bir parçası batt. Yaklaşık 1500 ton fuel-oil denize yayıldı.
Semele ve Şipka ( 07 Kasim 1999) adlı gemiler Yenikapı açıklarında çarpıştı, 10 ton fuel-oil denize yayıldı.
M.V. Gotia ( 06 Ekim 2002) adlı gemi Emirgan İskelesine çarptı. 25 ton marıne-oil denize aktı.
Svyatoy Panteleymon (10 Kasım 2003) Anadolu Feneri'nde kayaya oturdu, gemideki 230 ton fuel-oil denize yayıldı.
|
|