AYDINLIK TÜRKİYE'NİN HABERCİSİ
Bugünkü Yeni Şafak
E K O N O M İ
400 milyon dolarlık dondurma pazarında kıran kırana rekabet

Büyük markaların talebe yetişemediği 400 milyon dolarlık dondurma sektöründe Algida, Ülker Golf ve Panda gibi büyük üreticiler yatırımlarını arttırarak, pazardaki paylarını yükseltmeye çalışacaklar.

Algida Türkiye Genel Müdürü Hazım Ellialtı, 60 milyon avroluk 5 yıllık yatırım planları bulunduğunu, bunun yarısının fabrika, yarısının da piyasa yatırımlarını kapsadığını bildirdi. Ellialtı, yaptığı açıklamada, Algida'nın şimdiye kadar Türkiye'ye sadece ekipmanlar için 120 milyon avro civarında yatırım yaptığını, reklamlar, eğitim harcamaları, ARGE ve pazarlama ile birlikte bu rakamın 300 milyon avronun üstünde olduğunu söyledi.

Hazım Ellialtı, dondurma tüketiminin gelişmiş ülkelere göre çok düşük olduğu Türkiye'de pazar potansiyelinin büyük olduğuna işaret ederek, "60 milyon avroluk 5 yıllık bir yatırım planımız var. Bunun yarısı fabrikaya, yarısı piyasaya yapılacak" diye konuştu. Yatırımlar kapsamında Çorlu'daki fabrikanın büyütüleceğini ve kapasitenin 5 yılda yüzde 55-60 civarında artırılacağını belirtti. Bu yıl pazarın yüzde 10 büyüyeceğini, perakendeci fiyat bazında 400 milyon dolarlık, üretici cirosu bazında da 270 milyon dolarlık satış beklediklerini söyleyen Ellialtı, "Algida olarak da 150 milyon dolar civarında ciro öngörüyoruz" diye konuştu.

Ülker, rakiplerini zorlayacak

Ülker Golf Dondurmaları Satış Müdürü Petek Ulusu ise, dondurma pazarında 3. yılları olduğunu ve şu anda pazarda ikinci konumda yer aldıklarını kaydetti. Ulusu, tüketicilerden ve piyasadan çok olumlu tepkiler aldıklarını anlatarak, "Bundan sonra da rakiplerimizi daha da zorlayan bir çalışma içinde olacağız" dedi. Petek Ulusu, çalışmalarını, tüketicileri yeni ürünlerle buluşturmak üzerine yoğunlaştırdıklarını belirterek, "Önümüzdeki yıllarda Türk tüketicilerin henüz bilmediği sürpriz tatları piyasaya sunacağız" şeklinde konuştu. Üretim kapasitesini yüzde 100 kullandıklarını ve talebi karşılamak için bunu artıracak çalışmalar yaptıklarını belirten Ulusu, "2005 ve gelecek yıllar için kendimize yüksek hedefler koyduk ve bunlara ulaşmak için çalışıyoruz" diye konuştu.

Panda, yatırımları hızlandırdı

Panda Dondurmaları Ürün Müdürü Özlem Safkan da, Türk tüketicisini endüstriyel dondurma ile tanıştıran marka olduklarını hatırlatarak, 2005 yılında hedeflenen satış artışını yakalayabilmek için ARGE, üretim ve satış-pazarlama alanlarına 7 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını, daha fazla tüketiciye ulaşmak için dondurucu dolap sayısını yüzde 45 artırdıklarını kaydetti. Safkan, yaz mevsimine hızlı giren Panda'nın bu yılki ürün gamında, yüzde 25 oranında yeni ürün bulunduğunu belirtti.

  • İSTANBUL



  • 22 Haziran 2005
    Çarşamba
     
    Künye
    Temsilcilikler
    Abone Formu
    Mesaj Formu
    Online İlan

    ALPORT Trabzon Liman İşletmeciliği
    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya
    Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon | Sağlık | Arşiv
    Bilişim
    | Dizi | Çocuk

    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
    © ALL RIGHTS RESERVED