Türkiye'nin birikimi... | ||
|
Yeşilçam'ın kötü adamları, güleryüzleri birer birer ayrılıyor aramızdan. Bu gidişlere inanamıyor, kötü bir şaka olmasını diliyoruz. Ama nafile... Kemal Sunal da beyazperdedeki gölgesiyle varolacak bundan böyle bedenen aramızda olmasa bile. Birbirinden değerli diğer yıldızlarımız gibi... Kemal Sunal, bir anlamda çağdaş Keloğlan'ımızdı.. Canlandırdığı tiplemelerin öfkeleri, tepkileri, sakarlıkları, salaklıkları, sevgisini göstermesi hep bizim gibiydi. Sokaktaki insanın dilini konuşurdu. Sokaktaki insanı oynadı...Filmlerinde ağzı kulaklarına varan Kemal Sunal'ın özel yaşamında çok suskun olduğunu söyleyen sinema yazarı ve eleştirmen Agâh Özgüç, daha birkaç gün önce Balalayka filminin kokteylinde birarada olduğu Sunal'ın ölümüne inanmak istemiyor. Kemal Sunal'ın Türk sinema tarihinin önemli bir güldürü ustası olduğunun altını çizen Özgüç, Propaganda ile en iyi oyununu oynayan Sunal'ı daha olgun bir sinemaya yöneldiği sırada yitirdiğimizi kaydediyor. Sunal'ın argo kullanmasını eleştirenlere karşılık da bugün yozlaşan değerler dönemini yaşadığımızı hatırlatan Özgüç, şimdilerde televizyonlarda, reklamlarda kullanılan dilin yanında Kemal Sunal'ın argosunun çok masum kaldığına da dikkat çekiyor. Doktoralı oyuncu...Sadece çalışmakla, oyunculukla yetinmeyip sinema üzerine de kafa yormasının onun çok önemli bir özelliği olduğunun altını çizen sinema eleştirmeni Ali Hakan ise Kemal Sunal'ın kendisi hakkında hazırladığı tezin de bu anlamda büyük önem taşıdığını belirtiyor. Sunal'ın yüzünü çok iyi kullandığını belirten Ali Hakan, Sunal'ın Türk sinemasının en değerli yüzlerinden biri olduğunu tekrarlıyor bütün sinemaseverler gibi... Kemal Sunal'ın yeni bir film çekmeye hazırlanırken hayatını kaybetmesini çok anlamlı bulduğunu belirten SODER Başkanı Selda Alkor'a göre bir sanatçı için sahnede ölmek ölümlerin en güzeli ve anlamlısı. Alkor, Türk sinemasının temel taşlarından birini kaybetmenin üzüntüsünü paylaşarak SODER camiası adına Sunal'ı seven herkese sabır diledi. Halkın sevgilisiKemal Sunal'ın halk tarafından çok sevilmesini sinema eleştirmeni Atilla Dorsay, geniş yığınların gündelik sıkıntılarını, dertlerini, "gerçeklerden kaçma" yoluyla unutturmaya, hafifletmeye yönelmesine bağlıyor O isimler O yüzler adlı kitabında. Ölümünün ardından hakkettiği değeri vermediği ve sinemasını küçümsediği için Sunal'ın ruhundan özür dileyen Dorsay'ın 1985 basımı kitabında yazdığına göre Sunal'ın canlandırdığı tipler "avanak" görünüşlü fiziğin altında hiç de o denli aptal olmayan, çevresindekileri zaman zaman işleten, belli bir halk sağduyusunu, giderek bilgeliğini aptal görünüşü altında saklamayı başaran film kişileridir.
Gülcan TEZCAN
|
|
Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Kültür | Yazarlar | Spor | Bilişim |
İnteraktif: Mesaj Formu | ABONE FORMU | İNTERNET TARAMA FORMU | KÜNYE | ARŞİV |
|