AYDINLIK TÜRKİYE'NİN HABERCİSİ
Albaraka Türk

H A Y A T
BUSH MU LOPEZ Mİ HABER

ABD'de "Bush mu haber, Jennifer Lopez mi?" araştırması, halkın Lopez'e daha çok ilgi duyduğunu ortaya koydu.

Irak, El Kaide ve ekonomi gibi hayati konulardan sıkılmış görünen Amerikan medyasında, "Bush mu haber, Jennifer Lopez mi?" tartışması başladı. Konuyla ilgili olarak kısa süre önce yapılan bir kamuoyu yoklaması, halkın üçte birinin "ünlülerin yaşamlarına aşırı derecede meraklı olduklarını" ortaya çıkardı. Bazı kişi ve kuruluşlar bu merakın "sağlıksız olduğunu" savunurken, haberciler, Colin Farrell'in Colin Powell'dan daha çok sattığında hemfikir. Illinois Üniversitesi Tıp Fakültesi psikologlarından James Houran, bu konudaki değerlendirmesinde, "Amerikan toplumunun ünlüler ve onların temsil ettikleri hayali imaj ile gereğinden fazla ilgili olduğunu" söyledi.

"Ünlülere tapma hastalığı"

Houran, buna "ünlülere tapma sendromu" adı verildiğini kaydetti. Uzmanlar, kişilerin ünlülere ne oranda bağlandıklarını belirlemek için 3 kademeli bir cetvel geliştirdiler. Bu cetvelin ilk kademesi "sosyal eğlence" olarak ünlülerle ilgilenmek şeklinde nitelendiriliyor. Bu gruba girenler, Amerikalı aktör Ben Affleck'in Gwyneth Paltrow'u nasıl bırakıp Jennifer Lopez'e gittiğini kendi aralarında tartışıyor. İkinci kademeyi "yoğun ve kişisel ilgi" kademesi oluşturuyor. Bu gruptakiler, örneğin aktris Halle Berry'yi kendi ruh arkadaşı olarak görüyor.

"BRAD PITT MEKTUBUMU OKUSA BANA KESİN ÂŞIK OLUR"

"Patolojik sınır hattı" kademesindekiler ise ünlülere duydukları hayranlığı onları rahatsız edecek derecede ileri götürüyor. Bu kategoriye giren kişi, "Ona yazdığım aşk mektuplarını okuduğunda Brad Pitt, Jennifer Aniston'u bırakacak ve benimle mutlu bir hayata başlayacak" şeklinde konuşabiliyor. Houran, ünlülere duyulan hayranlığın her zaman var olduğunu, ancak günümüzdeki teknolojik imkanlarla onlar hakkında çok kısa sürede çok fazla bilgi alabilme olanağının bunu körüklediğini savundu. "Us", "People" ve "In Touch" gibi dergiler ile "Entertainment Tonight" ve "E!" gibi televizyon kanallarının da, halkın bu konudaki merakını tahrik ettiği uzmanlar tarafından ifade edildi.

 
'Öğrenilmiş çaresizlik engelini aşın'
Kişileri ve toplumları sınırlayan 'öğrenilmiş çaresizliğin' insandan insana geçtiği sosyal ortamlar, sağlıklı olan, sorgulayan bireylere de, 'öğrenilmiş çaresizliği' aşılıyor.
Kaliteli su nasıl olmalı
Atilla hoca, tarih biçip kültür satıyor
Asıl mesleği İngilizce öğretmenliği olan Atilla Özbey, Kapalıçarşı Cebeci Han'daki işyerinde Anadolu'nun değişik yörelerine ait el dokuması eski kumaşlardan elde ettiği yaygı ve örtüleri satarak hem Türkiye'nin tanıtımına katkıda bulunuyor, hem de bu birimikin çöpe gitmesine engel oluyor. Halk arasında 'kırkyama' tabir edilen, ancak kendisinin 'Destan' ismini verdiği yaygıları üretmek için malzeme sıkıntısı çekmediğini belirten Özbey, toplattığı eski kumaşları yıkatıp temizlettikten sonra satıyor. En az 100 yıllık olan kumaşlar önce parçalara ayrılıyor, sonra atölyede işlenerek yeni yaygı ve örtülere dönüşüyor.
  • OKTAY MEHMET

  • 25 Eylül 2003
    Perşembe
     
    Künye
    Temsilcilikler
    Abone Formu
    Mesaj Formu
    Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya
    Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon | Arşiv
    Bilişim
    | Dizi | Karikatür | Çocuk

    Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
    © ALL RIGHTS RESERVED