YeniSafak.com “ Türkiye'nin birikimi... ” Kültür

 
Ana Sayfa...
Gündem'den...
Politika'dan...
Ekonomiden...
Dünya'dan...
Kültür'den...
Yazarlar'dan
Spor'dan

  Arşivden Arama


'Öykü İzleri'

EDEBİYAT eleştirmeni Ömer Lekesiz'in Türk hikayeciliği ve hikayecilerini konu alan Öykü İzleri Hece Yayınları arasından çıktı. Lekesiz kitabında, öykünün kuramsal çerçevesini çizdikten sonra Türk Hikayeciliği'nin önemli isimlerini mercek altına alıyor.

İSTANBUL- Eleştirmen Ömer Lekesiz, Türk öykücülerini yakın plana aldı. Lekesiz'in Öykü İzleri isimli kitabı Hece Yayınları arasından çıktı. Ömer Lekesiz kitabında öykünün kuramsal çerçevesini çizerek Cumhuriyet Dönemi Türk Öykücülüğü'nün öne çıkan isimlerini ele alıyor. Kitapta Halide Edip Adıvar'dan Peyami Safa'ya, Sabahattin Ali'den Ferid Edgü'ye, Mustafa Kutlu'dan Oğuz Atay'a, Nazlı Eray'dan Nazan Bekiroğlu'na kadar seksene yakın öykücünün öyküleri dil, anlatım ve kurgu bakımından ele alınıyor.

ÖMER LEKESİZ

1958'de Yozgat'ta doğdu. Orta öğrenimini Yozgat'ta, yüksek öğrenimini Ankara'da tamamladı. Halen özel bir kuruluşta yönetici olarak çalışıyor. Eleştiri alanındaki çalışmalarını son yıllarda öykü üzerinde yoğunlaştırdı. Yeni Türk Edebiyatında Öykü başlıklı kitaplar dizisi, Türkçe'de öykü üzerine yapılmış en kapsamlı çalışma özelliğini taşıyor.

Rasim Özdenören
Kendini ispat etmiş bir öykücü

RASİM ÖZDENÖREN, edebiyat ortamını toplumcuların belirlediği yıllarda İslami dünya görüşüne mensup bir yazar olarak öykücülükteki ısrarı, yeni sayılabilecek bakış açısı ve duyarlılığı ile kendini ispat etmiş bir öykücüdür.

Halide Edip Adıvar
Kerhen öykücü

HALİDE EDİP 'kerhen öykücü'dür. Çünkü ne öykü ortamı, ne tekniği, ne dili, ne konuları ne de yansıtma biçimi tutarlı, düzenli ve seviyelidir. Öykü kahramanlarını kuklaları olarak görür ve öylece kullanır.

Sabahattin Ali
Delişmen ve cesur

ÖYKÜLERİNDE zamanla yeni biçimsel yenilikler arayan, teknik ve üslup arayışlarına gitmeyen Sabahattin Ali, kendi öykücülüğü açısından standart, yerli öykücülük açısından yeni olan bir tarzı ısrarla izlemiştir.

Mustafa Kutlu
Kolay görülmeyeni görüyor

'RESSAM GÖZÜ' değerinde bir bakış, inceleme ve gözleme yetisi vardır. Ki bu izlenimci bir göz olmaktan çok, görülmeyeni gören ve onu kendi içinde asıl olması gereken renk bütünlüğüne kavuşturarak nakleden bir ressam gözüdür.

Nezihe Meriç
Öyküye ne verdi ki?

NAHİF duyarlıklar, ucuz merhametler, mutfaktan çevreye ideolojik bakışlar... Öyküleriyle, Türk öykücülüğüne ne kazandırmıştır ki? Hep sorar dururum, bir öykü dergisi sahibiyle evlenmeseydi, bunca ünlenebilir miydi?

Nazan Bekiroğlu
Hüzünlü ve kırılgan

ABDÜLHAK Şinasi Hisar'la Ahmet Hamdi Tanpınar arasında bir yerde durarak yazan Bekiroğlu, renkli, etkili üslubuyla öyküde yepyeni imkanları denemektedir. Hüzünlü, kırılgan, kadınsı, nostaljik unsurlarla yüklü bir üslûp...

Firuzan
Birkaç kötü öykü yazdı

KİTAPLARINDA yer alan öykülerin çoğunluğu, aynı kitaplarda yer alan birkaç iyi öyküye ulaşmak üzere, besleme, destekleme niyetine yazılmış gibidir. Ancak iyi öyküleri de 'şah öyküler' soyundan öykülerdir.

Bilge Karasu
Hep mesafeli

AZINLIKTAN olan ve kişisel ilişkilerinde bile azınlık psikolojisine bağlı kalarak çevresindeki insanlara karşı hep ürkek ve mesafeli duran Karasu, Türkçe'yi çok iyi kullanmış olmasına rağmen ruhsal iklimleri keşfedememiş, keşfetmek istememiştir.

FADİME ÖZKAN


Kağıda basmak için tıklayın.

Beyazıt'ı kurtaralım
17 Ağutos depreminde yara alan Beyazıt Kütüphanesi, Türkiye'nin yazılı-basılı eserlerini barındıran iki önemli kaynaktan biri.
Küçükler tiyatroyu sevdi
ANKARA- Minik tiyatroseverler, geçtiğimiz sezon çocuk oyunlarına akın etti. Devlet Tiyatroları Çocuk Tiyatroları ve Eğitim Birimi'nin etkinliklerinde 228 temsili 72 bin 882 minik izledi. Sanatçı Emin Olcay`ın koordinatörlüğünde 25 Ekim 1999`da kurulan birim, Türkiye`nin dört bir yanında değişik etkinliklere imza attı. Olcay, depremzede çocukların da aralarında bulunduğu miniklere tiyatroyu götürdüklerini söyledi. Bolu, Düzce, Kocaeli, Yalova, Adapazarı ve Bursa`daki çadırkentlerde düzenlenen depremzede çocuklarla bayram buluşmasına Ankara, İstanbul, Sivas ve İstanbul müdürlüklerinin katıldığını anlatan Olcay, ayrıca Trabzon Devlet Tiyatrosu`nun 15-20 Şubat`ta deprem bölgesine giderek ``Sevgiye Yolculuk`` adlı oyunu sunduğunu ifade etti. Olcay, bu oyunun 3 bin 162 çocuk seyirci tarafından izlendiğini belirtti.


Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya | Kültür | Yazarlar | Spor | Bilişim
İnteraktif: Mesaj Formu | ABONE FORMU | İNTERNET TARAMA FORMU | KÜNYE | ARŞİV


Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
© ALL RIGHTS RESERVED
Bu sitenin tasarım ve inşası, İNTERNET yayını ve tanıtımı, TALLANDTHIN Web tarafından yapılmaktadır. İçerik ve güncelleme Yeni Şafak Gazetesi İnternet Servisi tarafından gerçekleştirilmektir. Lütfen siteyle ilgili problemleri webmaster@tallandthin.com adresine bildiriniz...