T ü r k i y e ' n i n   B i r i k i m i

Y A Z A R L A R
Firmalar ürünü eksik tanıtıyor

Tüketiciler yasalar tarafından kendilerine tanınan hakların varlığını genelde sorunları yaşadıktan sonra farkına varıyorlar. Bu durumun önüne geçmek isteyen biz tüketici uzmanları, tüketiciyi bilinçlendirebilmek amacıyla çeşitli yöntemler bulmaya çalışıyoruz.

Geçtiğimiz hafta içersinde tüketici konularını ilgilendiren e-maillerin arasında Ayten Bezci'ye ait e-mail hayli ilgimi çekti.

Tüketici konularını yakından takip etmeye çalıştığını belirten Ayten Hanım, firmalar tarafından tüketiciye sunulan ürünlerin (bilhassa elektronik eşyada) yeteri kadar tanıtılmadığı ve tüketicilerin de bu konuda gereken hassasiyeti göstermediklerinden yakınmış. Ayten Hanım; bir Frigidaire marka buzdolabı sahibi. Hiçbir arızası olmayan ve işini rahatlıkla gören ürünü, diğer markalara oranla elektrik tüketimi daha fazla olması nedeniyle elinden çıkartmak zorunda kalmış. Ayten Hanım bu tip olumsuzlukların önüne görsel, sesli veya yazılı basın ile geçilebileceğini düşünüyor ve ekliyor: "Tüketicilere yönelik yapılacak programlarda aynı işi gören fakat, farklı markalardaki ürünler reklam amacı güdülmeksizin özellikleri anlatılarak, puan vermek suretiyle tanıtılmalı."

Değerli okurlar yaptığımız araştırmada bahse konu özel programların Almanya'da yapıldığını ve tüketiciler tarafından ilgi ile takip edildiğini tespit ettik. Maalesef ülkemizde kanunen belli saatlerde tüketiciyi bilgilendirici programların yapılması zorunlu tutulmuş olmasına rağmen hâlâ bazı TV ve radyoların basit bir tüketici programı yapmama konusundaki ısrarı her nedense sürmekte.

Yasalar mükemmel haklar tanımış olsa da tüketicilerin bu haklardan haberdar olmaması değişen bir şey olmayacağına dalalet ediyor.

Ayten Hanım'ın bu konudaki düşüncelerinin görsel ve sesli medya tarafından dikkate alınacağını düşünüyorum.

Yağlı boya bozuk çıktı

Küçükçekmece'den okurumuz Perihan Demirel'in köşemize gönderdiği faksta; bir ay önce Yerliçaylar isimli nalburdan aldığı yağlı boyanın bozuk çıktığını, değiştirmek için geri götürdüğünde yetkilinin "ne yapalım, olabilir" gibi ifadeler kullandığını belirterek, ne yapması gerektiği konusunda bilgi istemiş.

Değerli okurumuza ürünü satın aldığı ilçenin kaymakamlık binasında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne, bir dilekçe ile müracaat etmesini tavsiye ediyoruz. Okurumuz, dilekçenin ekine satış fişi ve boya kutusunu da eklemeyi unutmamalı.


2 Temmuz 2002
Salı
 
ÖMER KESER


Künye
Temsilcilikler
ReklamTarifesi
AboneFormu
MesajFormu

Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya
Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon | Ramazan | Arşiv
Bilişim
| Aktüel | Dizi | Röportaj | Karikatür
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
© ALL RIGHTS RESERVED