|
|
Güzellikten taviz yok
Kozmetik sektörü, krizden diğer sektörler kadar olumsuz etkilenmedi. Kadınların güzellik ve bakımdan vaçgeçememeleri nedeniyle harcamalarında çok fazla kısıtlamaya gitmemeleri kozmetik sektörünü krizden korudu. Eczacıbaşı Holding'den alınan bilgiye göre, 2001 yılında 946.6 milyon dolar olarak gerçekleşen Türkiye'deki kişisel bakım ürünü pazarı, bu yılın 3 ayında 261.5 milyon dolara ulaştı. Saç ve ağız bakım, traş ve kağıt ürünleri ile vücut bakım ürünlerinden oluşan kişisel bakımda, sadece kozmetik pazarı geçtiğimiz yıl 321 milyon dolar civarında gerçekleşti. Tercih markalı ürünlere
Çarşı Büyük Mağazacılık A.Ş Kozmetik Kategori Müdürü Samra Koçak, kozmetik pazarında 100 milyon dolar civarındaki payın, üst gelir grubuna hitap eden markalara ait ürünlerden oluştuğunu belirtti. Koçak, Çarşı Mağazaları`ndaki kozmetik satışlarının yüzde 88`ini markalı ürünlerin oluşturduğunu, bunda en büyük payın ise yüzde 55 ile makyaj ürünlerinde olduğunu vurguladı. Bu arada Hane Tüketim Paneli Araştırma ve Danışmanlık Hizmetleri A.Ş`nin 12 büyük ilin kentsel ve yarı kentsel bölgelerinde yaptığı bir araştırmaya göre, kişisel bakım ürünlerinde ciroda şampuan ve sabun en büyük kalemi oluştururken, bunları diş macunu, deodorant, cilt bakım ürünleri ve saç boyası takip etti. Son bir yıl içinde bu ürünlerin hızlı tüketim malları içindeki değer payı yüzde 5.2 civarında gerçekleşirken, kriz sonrasında firmaların dolar bazında cirolarındaki daralma ve krizin olumsuz etkilerinin sürmesi nedeniyle son bir yılda kişisel bakım ürünleri sektöründeki ciroda önceki döneme göre yüzde 35 oranında küçülme yaşandı.
|
|
|
Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon| Hayat| Arşiv Bilişim| Aktüel | Dizi | Röportaj | Karikatür |
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz. © ALL RIGHTS RESERVED |